03 maj 2020

Till min mamma

Hej där!
Just idag fyller min mamma år, klart det blir ett kort med färger hon älskar! För henne som för många andra blir det ett firande utan oss barn och barnbarn, vilken tur att vi ändå kan ses via face time!

Today it's my mom's birthday, I made her a card with the colours she loves. For her, as for many people these days, it will be a celebration without us children and grandchildren. Luckily we can see each other through Face time!


As background I made a rainbow blending with distress oxides. Then I embossed sifferbakgrund with a white powder. I'm really pleased how it turned out.

Kommer ni ihåg Bobbie från fb-bloggen förra helgen?
Nu har han hamnat på ett kort!
Last weekend I showed you Bobbie in GAs fb-group. Now his card is finished!


Här har jag stansat ut en form som jag sen använt som stencil vid infärgningen. Sist stämplade jag och skvätte lite färg. Molnen är utstansade i dekorgummi.

As background I made a stencil with the help of a die. After colouring I stamped and splashed some paint. The clouds are diecut in fun foam.

This is what I've used:
Pion
Benved stor
Älskade mamma...
Sifferbakgrund
Grattis
Hjärtdies
Mönstrade papper
Bobbie
Stitched label squares
Hej livet...
Liten kvist
Molnset 
Tickets
Litet moln - från en av GAs adventskalendrar

Glada hälsningar,
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar