22 januari 2020

Akrylblock, färg och vatten

Idag har jag använt en gammal teknik för att göra bakgrunder.
Jag tror de flesta av er känner till den, men kanske någon har glömt bort hur man gör.

Today I used an old technique for making backgrounds.
I think a lot of you are familiar with it, but perhaps somebody forgot how to do.


Jag har använt bakgrunderna tillsammans med blommor.

I used the backgrounds together with flowers


Till det här kortet har jag stämplat två "Stjärnflocka" direkt på bakgrunden.

For this card I stamped two "Stjärnflocka" directly on the background.


Här har jag använt stämplarna "Gräslök" och "Tulpanblad vänster".
Stämplat, färglagt och klippt ut.

Here I used the stamps "Gräslök" och "Tulpanblad vänster". 
Stamped, coloured and cut out.



Här har jag använt stämpeln "Malva".

This is the stamp "Malva". 


Jag har använt de här fyra Distress Ink till mina bakgrunder på korten ovanför.

I used those four Distress Ink for my backgrounds above.



För att göra en bakgrund: färga ett akrylblock med två olika Distress Ink färger och spraya med vatten..

To make a background: colour an acrylic block with two different colours of Distress Ink and spray with water.



Tryck blocket mot ett Mixed Media papper och ta bort det försiktigt.

Press the block against a Mixed Media paper and remove it carefully.


Två olika resultat med samma färger.

Two different results with same colours.

Lycka till!

Good luck!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar