10 januari 2020

Agneta 50

Nu har vi uppvaktat en av mina äldsta vänninor (inte ålder utan hur länge vi känt varandra).
Agneta fyllde 50 och vi gav henne ett presentkort på SPA som man skrev ut i A4 format.
Vi behövde ett stort kort!

Now we have celebrated one of my oldest friends (not age but how long we have known each other).
Agneta turned 50 and we gave her a gift card for SPA that was printed in A4 size.
We needed a big card!


Kortet är 12*8 3/4 inch stort och har en ficka inne i som det får plats ett A4 papper i.
För att skapa kortbasen använde jag ett 12*9 1/4 inch papper som jag bigade på 8 3/4 till framsidan, baksidan är 12* 8 3/4 inch och sedan tejpade jag ihop dem med stark tejp så överlappet är på baksidan.

The card is 12*8 3/4 inch big and has a pocket inside where an A4 paper fits.
To create the card base I used one 12*9 1/4 inch paper that I folded on 8 3/4 for the front page, the back is 12*8 3/4 inch and then I taped them together with strong tape so that the overlap is on the back.


Jag använde mina gamla Diesel Grand alfabetsbokstäver för namn och ålder och dekorerade med en badkarsren. Grattisstämpeln är en favorit som jag stämplade på en banner.

I used my old Diesel Grand alfabet dies for name and age and decorated with the badkarsren. The grattis stamp is a favourite that I stamped on a banner.


Cirkeldiesen har utgått men dessa är liknande.

The circle dies are retired but these are similar.


Inne i kortet stämplade jag presentkort, ett paket och när man tar ut A4 pappret så står det: Holy shit you are old bakom. Fickan är 8 5/8*5 3/4 inch och sedan snedskuren och dittejpad på två sidor med stark tejp.

Inside the card I stamped presentkort (gift card), a parcel and when the A4 paper is remove it says: Holy shit you are old behind.  The pocket is 8 5/8*5 3/4 inch and the cut at an angle and taped on two sides with strong tape.

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar