25 augusti 2018

Cards for him...

Hi there!
Hope everything is well with you .

Today I'm going to show you some cards I made for my sons birthday. First I made one of them, then I changed my mind and made another one...

This is the one he got. He plays the piano/keyboard and just love music.

--------------------------------

Hej där!
Hoppas att allt är bra med er.

Idag ska jag visa kort som jag gjorde till min sons födelsedag. Först så gjorde jag ett, men sen så ändrade jag mig och gjorde ett annat...

Det här är det som han fick. Han spelar piano/keyboard och bara älskar musik.




The cardbase is black cardstock.
I started out making the keys. First I tried just cutting them straight in a paper trimmer, but I wasn't satisfied with the result. Then I looked through my dies to find a die that I could use as keys. And I found it!!!
The die Gummiapans ljus was perfect! I just cut off the flare and there it was, my key!

------------------------------------

Kortbasen är svart cardstock.
Jag började med att göra tangenterna. Först skar jag dom i skärmaskinen, men jag blev inte nöjd med resultatet. Så jag tittade igenom mina dies för att hitta nåt jag kunde använda som tangenter.
Och jag hittade det!!!
Gummiapans ljus die var perfekt! Jag klippte vara av lågan och där hade jag den, min tangent!

After cutting them out I attached them with 3D tape and glazed the black keys.
The controls are made of black cardstock, Glossy accent and black Stickles.

PLAY are made from Gummiapans Alfabete die

------------------------------

När jag hade stansat ut dom så fäste jag dom med 3D tape och hade på Glossy accents på dom svarta tangenterna.
Reglagen är gjorda av svart cardstock, Glossy accents och svart Stickles. 
PLAY är utstansat från  Gummiapans Alfabete die


______________________________________________________

This is the card I made first
Stars...

Det här är kortet jag gjorde först
Stjärnor...

The cardbase is white cardstock from Gummiapan, I really like this cardstock when I use Brushos and even coloring with Polycromos.

Here I used Brusho ultramarine
I sprinkled it on cardstock and sprayed water at it. 
Wow! What a lovely explosion!

I used stamps to make pattern: Nät and Slitna små stjärnor
The big star is a die from the set: Old stars 
 and the small stars are diecuts from the die Kopplade Stjärnor
The Alfabete die is very useful and the size is great. So I made For You with that die.

------------------------------

Kortbasen är vit cardstock från Gummiapan, jag gillar verkligen denna cardstock när jag använder Brushos och även när jag färglägger med Polychromos.
Här har jag använt Brusho ultramarine
Jag spred ut det på cardstock och spayade vatten på det.
Wow! Vilken härlig explosion!

Jag använde stämplar för att göra mönster: Nät och Slitna små stjärnor
Den stora stjärnan är en die från setet: Old stars 
och de små stjärnorna är utstansat från Kopplade Stjärnor
En die som är väldigt användbar och bra storlek är: Alfabete die. Så jag gjorde For You med den.

_______________________________________________________________


I made a tag for his gift...
...lots of stamping.
But lots of fun!

----------------------------------

Jag gjorde en tag till hans present...
...mycket stämpling.
Men så kul!

The tag is from the die set Old tags

And the stamps are:

--------------------------------

Tagen är från setet: Old tags

och stämplarna är:


That all for me all scrappers out there!

Det var allt från mig alla scrappare där ute!

DT-Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar