27 november 2017

Soon it's Christmas!

Wohoo!

Snart är det jul! Till helgen är det redan första advent.
Sen brukar tiden gå fort. Man har massa att stå i.
En del bakar, gör jul godis, pyntar, städar, 
köpa julklappar och slår in julklappar.

Vi som gör kort kanske sitter och förbereder alla julkort
 som ska skickas till släck, familj och vänner.

Så mitt första kort ut är med Claus.
Den söta pingvinen med tomteluva.

Tomten har nog fullt upp nu. Det vet ju alla. 
Inte minst fixa sina kläder så dom är rena och fina till julafton.


Jag har hängt upp: Tomtekläder

Snöhögarna som Claus sitter på är gjorda med:Landskaps Bårder.
Till Claus finns det också en dies: Dies till Claus.

Som bakgrund har jag använt mig av Gummiapans 
vita snöflingor på ljusblå bakgrund.

För många blir det några dagar med ledighet och jullov.
Då är det många som önskar sig snö.
Att kunna vara ute och åka skidor, 
pulka, skridskor och ha kul i snön. 

Full fart ner för backen kommer : Gunde
Det finns också: Dies till Gunde.


På skridskor hittar vi: Gustafson självklart finns det: Dies till Gustafson
 Bakgrunden har jag gjort medDies till Moln 
Det är två olika moln i förpackningen. 
Jag har använt mig av den som bara perforerar.

Även här har jag använt mig av Landskaps Bårder 
för att få snöhögar och kullen.

Isen som Gustafson åker på har jag gjort med stämpeln: Penseldrag
som jag embossade med en genomskinligt pulver 
och på det har jag lagt lite glitter stickles. 

Som slutkläm har jag använt stämpeln: SNOW MUCH FUN!

Blev ni lite sugna på jul nu?
Själv ska jag försöka få ihop några julkort dom närmaste dagarna.

Scrappa lugnt!

Hastalapasta!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar