30 november 2017

Petras sista julkort 2017 / Petra's last Christmas cards 2017

Nu har jag deltagit i en julkortsutmaning igen.
Denna gången var det en skiss man skulle följa och så skulle man ha
med minst ett ljus eftersom det snart är advent.
Now I have participated in another Christmas card challenge.
This time you should follow a sketch and have at least one candle since it is soon Advent.


Jag gjorde en krans av utstansade delar och sedan satte jag fyra ljus i.
På varje ljus har jag hängt en krympplasttag med respektive adventssöndag.
I made a wreath of diecut pieces and then put four candles in.
On each candle I have hanged a shrink plastic tag with each advent Sunday.


På lågorna har jag målat Wink of Stella för extra glitter.
On the flames I have painted Wink of Stella for extra glitter.


Sedan har jag gjort lite fler julkort och det första är med grafisk gran.
Then I have made some more Christmas cards and the first one is with graphical tree.


Jag gjorde en dekorativ kant till vänster med cardstock och glitterwashi.
I made a decorative border to the left with cardstock and glitter washi.


Glitterbokstäver blev pricken över i.
Glitter letters was the last touch.


Sedan använde jag nya stjändiesen och stansade ut i kanten av ett vitt papper.
Bakom hålet har jag monterat ett papper infärgat med distress oxide.
Then I used the new star dies to make a cutout in the edge of the white paper.
Behind the hole I have mounted a papper that I have coloured with distress oxides.


Här ser man tydligare att jag använt negativet från utstansningen.
Here it more clear that I have used the negative of the diecut.


Nästa kort har fyra lager med vita papper. I det översta har jag stansat ut den största stjärnan.
I nästa lager har jag centrerat in den mellersta stjärnan och stansat ut.
I lager tre har jag centrerat in den minsta stjärnan och monterat ett infärgat papper bakom.
Next card has four layers with white pappers. I the top paper I have diecut the largest star.
In the next layer I have centered the second largest star and diecut.
In layer three I have centered the smallest star, diecut and then mounted a coloured paper behind.


Här ser man tydligt hur jag monterat ihop papperslagren.
Here it is very clear how I have mounted the paper layers.


Dagens sista kort är ett skak-kort med Rudolf från en tidigare bingoutmaning.
Todays last card is a shaker card with Rudolf from an earlier bingo challenge.


Jag stämplade pappret med snöflingor i samma nyanser som jag färgade in bakgrunden i.
I skaket har jag krympplastmoln, låtsassnö och grovsalt.
I stamped the paper with snow flakes in the same nuances as I coloured the back ground in.
In the shaker I have used clouds in shrnk plastic, fake snow and salt.


Hoppas ni fick lite inspiration till några till julkort!
Hope you got a little inspiration for some more Christmas cards!

/DT-Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar