12 november 2017

Is it a boy or a girl?

Vill du vara med i vårt designteam? Spana in länken och sök senast 15 november:
Do you want to join our design team? Follow the link and apply latest November 15:

http://gummiapan.blogspot.se/2017/10/dt-call-2018.html


Blått eller Rosa?

En vän till mig ska få sitt första barn vilken dag som helst.
Jätte spännande tycker jag!

Hon vet att det blir en tjej men jag har skämtat med
 henne hela tiden och sagt att det kommer bli en pojke.

Då kom jag på iden med dessa kort.
Jag har gjort det i två färger som man alltid har 
förknippat med pojke eller flicka.
Baby blå och baby rosa.

Mitt första kort ut är ett grattis kort till den nyfödda.



På båda korten har jag använt mig av diesn: Gratulerar
Stämpeln: Bambi med tillhörande diesDies till Bambi.
Blom diesn:  Liten blomma
Blad diesn: Små kvistar
Två olika cirklar från: Pierced Circles 



På tjej kortet har jag använt mig av diesn : Girl och pappret: Osymmetrisk rand – Rosa

På pojkkortet har jag använt mig av diesn: Boy och pappret:Osymmetrisk rand – Ljusblå

Så om några månader så ser vi fram emot att gå på barndop.
Så jag passade på att göra ett flickkort och ett pojkkort till det tillfället också.

På båda korten har jag använt mig av diesn: Grattis  och diesn: Barndop.

Även på detta kort har jag använt mig av : Liten blomma Blad diesn: Små kvistar och en cirkel från: Pierced Circles.


Sen har jag stämplat upp: Snowbear fast jag valde att måla den brun. 
Den ena fick en blå halsduk och den andra en rosa.

Björnarna placerade jag på en cirkel och satte fast med 3D kuddar 
i en liten kartong som jag har vikt ihop.
Satte i lite vitt silkespapper för att få present känslan.

På tjejkortet har jag använt mig av: Rutat papper – Rosa 
på pojkkortet: Rutat papper – Ljusblå.


Om du vill veta hur jag gjorde den lilla kartongen 
kan du kika i på Gummiapans sida på Facebook.
"Skapat med Gummiapan"

Adressen ser du  här nedanför.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210129220655563&set=pcb.1600713919950777&type=3&theater&ifg=1


Det va allt för mig denna gång.
Scrappa lugnt!

Hastalapasta!

1 kommentar: