17 november 2017

Snart är det jul / Soon it's Christmas

Nu är det snart tid för att skicka julkorten och här kommer några kort som jag har gjort hittills. 

Det första kortet har jag använt en av mina favorit stämplar som jag har stämplat och målat och sen stansat ut med Stitched Ovals dies. Runt diesen har jag virrat ett hampasnöre runt. Sen har jag stämplat med en av favorit texterna i jultema.

Now it's soon time to send the Christmas card and here are some cards I've done so far.

The first card I used one of my favorite stamps that I have stamped and painted and then punched out with Stitched Ovals dies. Around diesen I virrat a hemp string around. Then I stamped with one of the favorite texts in the Christmas theme. 



Nästa kort har jag använt mig av dom nya stämplarna Ping & Pong som kastar snöbollar. Tycket den nya text stämpeln passade bra. Bakgrunden har jag använt mig av småsplatter för att få känslan av att det snöar. Stansat ut backen med landskaps bård och sen lagt 3D snow effect och stickles för att få en gnistrande snö.

Next card I have used the new stamps Ping & Pong who throw snowballs. The new text stamp fit well. I have used the background of smasplatter to get the feeling that it is snowing. Punched out hill with landscape edging and then added 3D snow effect and stickies to get a sparkling snow.



Material/Materials:

Det var allt för denna gången.
Vi hörs igen snart.

That was all for this time. 
Talk to you again soon.

〜  DT- Jenny S 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar