28 november 2016

Äntligen julkort

Hej alla!

Nu börjar det närma sig jul och för de allra flesta är julkortstillverkningen i full gång. Nu har även jag börjat och jisses så roligt det var! Gummiapan har bästa julstämplarna, bästa juldiesen och bästa julpapperen! :)

Först ett kort med en stämplad tomteluva som jag färglagt med copics och till det textstämpeln "ingenting faller så stilla ... som julesnö". Texten är så mysig. Sen har jag stansat ut god jul och satt på kortet. Till sist duttade jag på snöflingor. Alla kanterna är distressade med walnut stain.



Nästa kort är ett rött kort, med en tomte som jag också stansat ut, tillsammans med texten "när man slutar tro på jultomten får man strumpor i julklapp". Ingen risk att jag slutar tro på tomten inte! :)


Slutligen ett kort till med snö, eftersom det var så roligt, textstämpeln är tysk, "Stilla natt" och till det har jag använt en av Gummiapans granar som jag stämplat med grön färg.


Det var allt för mig för idag. Vi ses snart igen!

// DT-Eja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar