04 september 2016

Project Life


Jag gör sällan eller aldrig egna PL-kort, eftersom jag har tusentals köpta som är så fina, så fina och som jag gärna vill använda. Det hindrar mig dock inte från att använda stämplar i mina Project Life-album, eftersom det finns så mycket annat man kan göra med dem. Jag har nog inte ett enda uppslag där jag inte har använt åtminstone någon stämpel. Här är ett där jag har fokuserat på stämplar från Gummiapan, som har massor av stämplar som lämpar sig för PL.

HELA UPPSLAGET:
Med framsidan av min insert.

Med baksidan av min insert.


DETALJBILDER SIDA 1:
På titelkortet har jag stämplat VECKA med Alfabet stort, och så några små hjärtan. (Siffrorna och datumstämpeln är från mina privata gömmor). Jag färglade bokstäverna med distress ink och vatten.

Den här lilla textstämpeln, good times, är ju väldigt användbar. Jag använder oftast Staz On -dyna när jag stämplar på foton.

Den här epic-stämpeln är också ifylld med distress ink och vatten.

För att få plats med fler foton och mer text har jag använt en flip-up-ficka. På textkortet under (kortet längst till höger på bilden) dekorerade jag med mini-mini hjärtan på rad, som jag stämplade flera gånger och sedan färglade.

Happy Day är stämplat med vit Brilliancedyna. Staz On har också en vit dyna, men vi kommer inte riktigt överens. 

Här har jag använt en Streckad banner som jag klippt av i ena änden, färgat in med distress ink och stämplat bokstäver med Mini alfabet.


DETALJBILD INSERT:
Förutom flip-up-fickan har jag även en extra plastficka i mindre format för att få med fler foton (sk insert). På framsidan har jag en liten förtoring som jag har dekorerat med Liten vimpelLitet enkelt hjärta och I love you always - mini.


DETALJBILDER SIDA 2:
Här kom den streckade bannern till användning igen. Och ett litet rosa hjärta. Super tasty är en digital stämpel som lagts på fotot innan framkallning - jag roar mig ganska mycket med sånt också :).
Ordet GÄSS är stämplat med  Alfabet litet som jag sedan "scribblat" i med en tunnspetsad svart penna. 

Här stämplade jag Världens bästaSliten stjärna och en av stämplarna i Mini stjärnset.

Några små hjärtan stämplade på fotot.

Det vita hjärtat är embossat på kortet.


I LOVE SCRAPbooking och så den streckade bannern igen, denna gång i sin helhet.



Här är samtliga stämplar jag använt på uppslaget:

Mini alfabet
Alfabet stort
Alfabet litet
Hjärtan
good times
epic
mini-mini hjärtan på rad
Happy Day
Streckad banner
Liten vimpel
Litet enkelt hjärta
I love you always - mini
Världens bästa
Mini stjärnset
Sliten stjärna
Prickigt hjärta
Liten randig pil
I LOVE SCRAPbooking





Jag ser ju nu att det blev väldigt många bilder. Jag har inte möjlighet att ändra på det nu, men näst gång ska jag försöka komma ihåg att ha med detaljer från flera fickor på samma foton så det blir lite färre bilder.

//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar