23 juni 2021

Nytt och gammalt: konfirmation och grattis!

 Hej på er!

Här kommer två kort med lite blandade grejer; en del sprillans nytt och en del som funnits ett tag.
I've made two cards with a mixture of both brand new and some older stuff.

Först ut ett konfirmationskort:

Först färgade jag in själva stencilen i en blå ton. Sen använde jag en mjuk sminkborste för att färga in från kanterna och mot mitten i en grön ton. Sist stämplade jag texten i svart.
På konfirmationsdagen: skrivmaskinstext. Namnet är stansat i dekorgummi.

First I used stencil no 13 in a blue shade. Then I used a green shade from the corners and towards the center. I finished by stamping the text in black.

Raderna med ett ord har jag embossat med ett svartglittrigt pulver. För att lösa detta maskerade jag de rader jag inte ville embossa med tejp./Some of the words are heat embossed with a glittery black powder. 


Nästa kort är till en födelsedag:

Kransen är stansad i tre färger och lagda lite omlott. Grattistexten är tre ihoplimmade lager för att ge lite höjd. Blombladen är krökta runt en grillpinne.

The wreath is die cut in different colours and placed a little wrap-around. The glittery blue text is die cut three times and glued together to build some height.

Så här såg bakgrunden ut innan kortet sammanfogades: tre olika färgtoner./This is how the background looked before I put the card together.

Material:
Stencil no 13
Success bakgrund
Textrutor
Mini alfabet
Dekorgummi
Stencil no 8
Doodlad krans
Sakura
Grattis
Hipp Hipp Hurra!!!
Mini alfabet

Glada hälsningar,
Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar