21 juni 2021

En stencil på två sätt

Här har jag använt Stencil No. 1 för att göra några diagonala linjer i ena hörnet. Diamant-diesen är en utgående produkt och säljs därför ut för halva priset just nu.
Jag ville lyfta den vita bakgrunden lite från kortstommen, och då brukar jag använda dekorgummi över hela ytan mellan bakgrunden och stommen, i stället för distanstejp som inte täcker hela ytan, eftersom jag tycker det känns stadigare.
Here I have used Stencil No. 1 to make some diagonal lines in one corner. The diamond dies is a retiring product and therefore sold for half the price right now.
 wanted to raise the white background a bit from the card base, and for that I like to use a piece of foam over the entire surface between the background and the card base, instead of foam tape on parts of it. I think it feels sturdier.


Material:
You are brilliant - 17030210
Diamanter - D170302 (utgår/retiring)
Stencil No. 1 
Vit dekorgummi


På mitt andra kort använde jag samma stencil, men lade den lodrätt och färgade inte hela vägen ut i kanterna. Den fina texten är en utgående produkt, och säljs ut för bara 7:50 just nu!
For my second card, I used the same stencil but laid it vertically and did not color it all the way to the edges. The lovely sentiment is retiring, and only costs SEK 7:50 now! It says "I'm grateful to have you in my life" in Swedish.


Material:
Jag är tacksam... - 18090212 (utgår/retiring)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar