22 juni 2021

Colour inspiration

 Idag vill jag dela med mig av lite färginspiration. Jag får mycket inspiration från färgerna i naturen.

 
Today I want to share some colour inspiration. I get a lot of inspiration from nature colours.



Ett foto med blommor från min trädgård har inspirerat mig till val av färger. Du kan inte alltid få exakt samma färger men det hjälper dig.

A photo with flowers from my garden have inspired me for my choise of colours. You can´t always get exactly the same colours but it help you.



Jag har använt Neo Color två till det här kortet.
Till blommor och blad har jag använt:
Night Blue
Lilac
Golden Ochre
Olive
Moss Green


I used Neo Color II for this card.
For flowers and leaves I used:
Night Blue
Lilac
Golden Ochre
Olive
Moss Green




"Colours are the smiles of nature"

James Henry Leigh Hunt


/Karin

1 kommentar: