05 november 2019

Snowglobe



I just love snowglobes!

So, here is my snowglobe for you.

----------------

Jag bara älskar snöglobar!

Så, här är min snöglob till dig.




This is how I made my snowglobe...

I run a circle die through my Big shot to get the globe.
Stamped it with the snowman and colored it.
The snow are made with embossing enamel.

I draw the bottom/holder, see picture below.

------------------------------

Så här gjorde jag min snöglob...

Jag stansade ut en cirkel för att få globen.
Stämplade en snögubbe och färglade den.
Snön är gjord med embossing enamel.

Jag ritade botten/hållaren, se bilden nedan.




Cut out the holder and cut an opening for the globe.
This is how it looks with Distress ink:

---------------------------

Klipp ut hållaren och skär en öppning för globen
Så här ser den ut med Distress ink:




I stamped the message and put the snowglobe in to the cut I made.

The background of the card is made with Distress ink and embossed white snowflakes.

------------------------------

Jag stämplade meddelandet och satt snögloben i skåran jag hade gjort.

Bakgrunden på kortet är gjort med Distress ink och embossade vita snöflingor.


This i what I used to make this card:/
Det här har jag använt för att göra kortet:




Die: 

Stamps:

Snöflinga
 (snowflake, I think we got this one in our goodiebag at Trelleborgsträffen)
(snöflingan, jag tror att vi fick den i goodiebagen på  Trelleborgsträffen)

But Gummiapan has got more snowflakes, here is a few:/
Gummiapan har fler snöflingor, här är några:



Snowy hugs

Snöiga kramar

DT-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar