12 maj 2019

Magnolia

Så roligt att färglägga den här Magnolian med mina nya vattenfärger! Jag bestämde mig för att testa att rita några blad/löv själv. Det blev ganska många till slut.

I had a lot of fun painting this Magnolia with my new watercolor! I decided to draw some leaves by myself. Finally I made a lot of them.


Jag klippte av några blomblad från en del av blommorna.

 I cut off some of the petals from the flowers.








Jag hade en workshop på Trelleborgsträffen. Då visade jag hur man gör bakgrunder som de ni ser här ovanför. Till de här tre korten har jag använt Mixed media papper, gamla utrivna bokpapper och Chalk akrylfärger.Till sist stämplade jag mönstret.

I had a workshop at Trelleborgsträffen. I showed how to make backgrounds like those you can see above. For the three cards here I used Mixed media paper, old bookpaper and Chalk Acrylics. Finally I stamped the pattern.  



Do what makes you happy! 
Have fun when creating and playing with colours!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar