19 oktober 2018

Cards on kraft

Kraftpapper är så fint, tycker jag, så idag blir det bara kort med sådan bakgrund här i bloggen.
I think kraft coloured cardstock is beautiful, and I have used it as background on all of my cards in todays blog post.

Ibland är det svårt att bestämma sig för vilken färg man vill ha, så då kan man ju lika gärna göra en av varje :). Jag embossade texten och blomman i vitt, och färglade med Polychromos-pennor. På den lila blomman målade jag med den vita pennan under för att få lite klarare färg.
Sometimes it is hard to decide which color to use, so why not just make one of each :). I heat embssed the sentiment and the flower in white, and then colored the flowers using Polychromos pencils. For the purple flower I used the white pencil underneath, to get a brighter purple color.

Stämplar/Stamps:


Så kul att det kommit lite nya texter som matchar det här roliga fåret! Fåret är stämplat och färglagt på annat papper, och sedan utklippt och monterat på bakgrunden. Pratbubblan stämplade jag med vit stämpeldyna (Colorbox) direkt på bakgrunden och gräset målade jag dit med Copics.
I like the new sentiments that match this fun sheep! I stamped and colored the sheep on another paper, fussy cut and adhered it to the background. Then stamped the speech bubble with i white ink pad (Colorbox) directly onto the background and draw some grass with Copic markers.
Stämplar/Stamps:


 Och så till sist den här nyckelpigan som har ett par år på nacken men fortfarande är lika söt. Den är färglagd med Polychromos, med ett lager vitt underst. Texten har jag stämplat i svart och embossat med glitter.
And finally this snail, which is a couple of years old but still as cute. It´s colored with Polychromos with a layer of white underneath. The text is stamped in blakc and heat embossed with some glitter.
Stämplar/Stamps:
Snigel med hjärtan - 16020110
I love you - 16020320


//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar