15 oktober 2017

Några kort med lite nyheter mm / Some cards with news etc

Snart är det (kanske) vinter. Jag har gjort ett kort med härliga Gunde
som åker skidor nerför en backe gjord med landskaps bårder.
Texten hittar du här!
Soon it is (maybe) winter. I have made a card with lovely Gunde
who is skiing downhill on Landskaps bårder.
The text you find here!


Älskar skidglasögonen med lite Glossy accent på.
Love the ski goggles with Glossy accent on.


Här har Ping & Pong snöbollskrig!
Here Ping & Pong have snowball war!


Även här har jag använt Landskaps bårder som snötäckt mark.
Also here I have used Landskaps bårder as snow covered ground.



Sedan ett kort till Clara som fyllt 7år.
Then a card for Clara who turned 7 years.



Clara gillar rosa så jag valde att göra ett gulligt skak-kort med
hjälp av massor av Gummiapans dies (alla utom bokstäverna).
Clara likes pink so I chose to make a cute shaker card with
a lot of Gummiapan dies (all except the letters).


Bokstäverna fyllde jag med rosa minikulor, guldhjärtan och glitter.
I filled the letters with pink mini beads, golden hearts and glitter.


Jag har varit med i en julkortsutmaning där man skulle göra ett
kvadratiskt platt kort med minst en julkula, ett snöre och en text.
I have joined a christmas card challenge where you should make a
square flat card with at least one ornament, a string and a text.


Jag vann med detta kortet!
I won with this card!


På Trelleborgsträffen släpptes dessa sköna dinosauriestämplar med tillhörande dies.
Jag fick gjort hela två kort på två dagar...
At Trelleborgsträffen these great dino stamps with matching dies were released.
I managed to make two cards in two days...

På första kortet har jag använt Dino och en textstämpel.
Även dies-setet med Scallopped rectangels (med piercad kant) släpptes då.
On the first card I have used Dino and a text stamp.
Also the dies set with Scallopped rectangles (with pierced border) was released then.


På det andra kortet har jag använt Rex, textstämplar och de nya moln diesen.
On the second card I have used Rex, text stamps and the new cloud dies.


Det sista kortet fick en kollega som bytte jobb.
The last card was for a colleague that changed job.

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar