20 oktober 2017

Kort av rester


♥ ♥ ♥

Jag har såååå mycket som ligger på mitt skrivbord som aldrig hamnar på
något kort.

Bakgrunder som jag fixat och trixat med, stämplade motiv, utstansat mm mm.

Nu har jag iaf fått till två kort med något av det som jag har liggandes.
Sen att högen hela tiden växer är en helt annan historia!

♥ ♥ ♥

Först ut är ett kort med stämplade motiv.


En del av motiven låg redan i min färdiga hög MEN fick dock komplettera med några nya.


Jag har stansat ut det stämplade med en dies och sen monterat några med dubbelhäftande tejp och
vissa med 3d-kuddar i olika höjd.

Bakom själva collaget har jag satt en bit overheadplast innan jag monterat det hela på själva kortbasen.

Det blir en fin effekt tycker jag.


Nästa kort började faktiskt med bakgrunden.

Den har jag gjort med distress inks/smooshteknik, och akrylfärg i guld.


Skar ner bakgrunden i fyrkanter och monterade dom på svart cardstock.

Använde endast dubbelhäftande tejp i mitten på varje ruta så det inte skulle 
bli för platt.


MEN innan jag monterade fyrkanterna så limmade jag på några olika motiv i vitt som jag redan
hade ustansade i min "bra att ha" låda ;-)

Texten är monterad med 3d-kuddar.


Det mesta av materialet som jag använt mig av kommer från Gummiapan och ni hittar det här.


Allt från mig den här gången.

Ha en fin dag/Gunilla


♥ ♥ ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar