15 januari 2017

Snart är det dags... / Soon it is time...

... för semlor!
... for semlas!

Jag har gjort några kort med Gummiapans sköna semmel-stämplar.
I have made some cards with Gummiapan's great semmel stamps.

Först ett skakkort där jag stämplat och klippt ut semlor.
Jag har embossat texten i vitt på OH-plasten.
First a shaker card where I have stamped and cut out semlas.
I have heat-embossed the text on the OH-plastic.


Sedan kommer ett litet kort på samma tema.
Jag gjorde ett mönsterpapper med semla, temugg och tepåse.
Then there is a small card on the same theme.
I created a pattern paper with semla, tea mug and tea bag.


Nästa två kort är hemmagjorda små Project Life kort till
dagen då man äter semla i Sverige.
Next two cards are home made small Project Life cards for
the day when one eats semla in Sweden.


Sedan kunde jag inte låta bli att stämpla lite eget papper.
Det vänstra är 4"*6" och stämplat med den stora semlan.
Det högra är 3"*4" och stämplat med den lilla semlan.
Then I could not stop myself from stamping some own paper.
The left is 4"*6" and stamped with the big semla.
The right is 3"*4" and stamped with the small semla.


Till sist kommer ett glad-kort med en skön tysk stämpel som betyder:
"En kopp kaffe är början på en god vänskap".
Finally a happy card with a great german text that means:
"A cup of coffee is the start of a good friendship". 


Hoppas ni blev sugna på semlor!
Hope you got a craving for semlas!

/DT-Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar