30 januari 2017

Coffee break!

En del av er vet redan att jag arbetar som lärare. Ett arbete som jag älskar!
Men så fort vi har fika rast så kommer eleverna och knackar på dörren.
Därför har jag gjort en dörrskyllt som jag tänkte att vi skulle kunna sätta upp när vi har kaffe rast.

Som of you already know that I work as a teacher. A job that I Love!!!
But as soon as we have coffee break, the students knocking on the door.
Therefore I have made a doorsign that I thought we would be able to put up when we have coffee breake.


Jag har gjort skylten i 11 x 22 cm. 
Jag började att använda stämpeln: Kaffefläckar som jag stämplade med en brun stämpeldyna flera gånger på hela papperet..  Efter det använde jag mig av stämpeln: Kaffebönor som jag stämplade på en remsa på 5 cm. Som jag sedan monterade på ett orange papper.

Jag stämplade 6st : Stor Take away kaffemugg som jag färglade med Spectrum Noir: FS1 & BR1
Jag stämplade mugge på 6st olika papper för att få bandet över muggen: Cerise, Klargrön, Mörk turkos, Lime grön, Rosa och Mörklila serier. 

Jag skrev allas namn på muggarna och avslutade med att skriva "Fika rast" på frihand.

I have made the sign in 11 x 22 cm.
I started to use the stamp: Coffe Stains which I stamped with a brown ink pad several 
times throughout the paper.. Afetr that I used the stamp: Coffee Beans which I Stamed on 
a strip of 5 cm. Which I then mounted on an orange paper.

I stamped 6: Big Take-away coffemugg which I colored whit the Spectrum Noir: FS1 & BR1
I stamped mugge on 6 different paper to get the band over the cup: Cerise, Bright green, Dark Turquoise, Lime green, Pink and Purpel series.

I wrote everyone's name on the cup, and finished whith a write "Coffee break" freehand.

Jag gjorde också ett kort från oss som jobbar tillsammans till en kollega som har tjänstledigt.
Bara en liten hälsning och påminnelse om att hon är saknad.

I also made a card from us working together for a colleague who has a leave of absence.
Just a small greeting and reminder that she is missing.



Till detta kort har jag använt mig av ugglan från : Uggle kitt.
Jag har stämplat den flera gånger i en ruta och sen färglagt med olika gröna nyanser.

Jag har använt mig av disen: Stitched squares för att stansa ut dom olika fyrkanterna.
Papperet med moln på är från den Limegröna serien

På fri hand skrev jag: Hela gänget hälsar...

For this card I have used me of the owl from:Owl Kit.
I have stamped it several times in a box and then colored with various green shades.

I have used me of the dise: Stitched squares to punch out the different squares.
The paper whith the clouds is from the Lime green series.

On the free hand I wrote: The Whole gang greet...


Hastalapasta!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar