27 januari 2017

Kort mm / Cards etc

Idag visar jag hur man kan göra matchande kort och kuvert.
Today I show how to make matching cards and envelopes.

På det först setet har jag använt "Fylld Pil" och "Pil med fylld ram".
Jag använde även två små söta textstämplar som jag stämplade i pilarna.
On the first setI have used "Fylld Pil" and "Pil med fylld ram".
I also used two small cute text stamps that I used in the arrows.


Så här ser kortet ut:
This is how the card looks:


Och kuvertet:
And the envelope:


Nästa set är ett sorgekort med matchande kuvert och med tyska textstämplar.
Jag har använt "Fylld blomma", "Stor Rudbeckia" och "Stor Prästkrage". 
Next set is a condolation set with a card and a matching envelope with german text.
I have used "Fylld blomma", "Stor Rudbeckia" and "Stor Prästkrage". 


Så här ser kortet ut:
This is how the card looks:


Och kuvertet:
And the envelope:


Ytterligare ett set i gröna nyanser och med tysk text.
Jag använde stämplarna "Fylld kvist", "Buske" och textstämpeln.
Yet another set in green nuances and with german text.
I have used "Fylld kvist", "Buske" and the text stamp.


Så här ser kortet ut:
This is how the card looks:


Och kuvertet:
And the envelope:


/Petra



2 kommentarer:

  1. Så läckert! Sådana kuvert blir man ju glad av, tänk att få dom i brevlådan istället för räkningar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det var lite så jag tänkte och då passar ju texten på det sista kortet perfekt. Den finns även på svenska!

      Radera