21 oktober 2017

På Scrapträff i Göteborg


Efter en intensiv period passar jag på att unna mig lite egentid. 
Detta gör jag på bästa sätt genom att åka till Göteborg och gå på scrapträff!
Det är Kortmakarens träff (Pernilla) med 37 st deltagare. Vi servas med mat, kluriga utmaningar och trevligt sällskap. Inspirationen flödar! Jag har dessutom förmånen att få bo hos en medlem i designteamet som har kommit att bli en nära vän: 
 Petra Pragert Boberg, min bordskamrat!

Första utmaningen var att skapa något med Riddersholms papper. Detta var verkligen inte min stil, men jag gjorde mitt bästa! Blev förälskad direkt i de nya änglavingarna. 
Se så fina de blir i glitterpapper!
 Nästa utmaning var att använda en galen gran. Eftersom att jag hade glömt mina julgransstämplar i Trelleborg fick jag göra min egen variant. Det blev en rosa julgran gjord av snöflingediesen! Jag har också använt Scalloped rectangle och Paperclips. 
 Tredje utmaningen var att göra ett färgglatt kort och att använda ett djur med tomteluva. Det blev äntligen dags att använda den nya grafiska granen! Dock blev det ett diskret djur med tomteluva :)
 Sista kortet för idag blev också den grafiska granen här i en annan variant. 

- - -
Jea

1 kommentar:

  1. Hej där!
    Oj så fina kort! Den rosa granen var min favorit i utmaningen, kul att få veta att det var du som gjort den. Massa tack för finfina paraplyet! ☔️ 💕

    SvaraRadera