13 oktober 2021

Zumba på piren

Hej där!
Syrran frågade mej om jag kunde göra ett kort med dans, glädje, hav och sol... Det skulle gå till en tjej som hållit zumbaklasser på piren hela sommaren.
Efter lite klurande så fick Minnie släppa sin fikabricka och hugga tag i en radio istället!

My sister asked me if I could make a card with dancing, joy, sun and the sea.... She wanted it for a Zumba teacher who held classes for free on the pier the whole summer. After some thinking I had Minnie to let go of the fika-tray and made her grab a radio instead!



Minnie är färglagd med copics, både bryggan och Minnie är monterade med 3D-kuddar./Minnie is colored with copic pens and both Minnie and the pier is attached with 3D-foam.

Moln i grönt och blått och härligt blåa vågor med hjälp av distressdynor och två stenciler./Clouds in green and blue and a wavy sea are made with distress inkpads and stencils.

För att få lite träkänsla på min brygga så drog jag dynorna mot min arbetsyta, sprayade lite vatten oc doppade sen ett akvarellpapper i färgen. Jag torkade med en embossingfön, doppade och torkade igen i ett par omgångar tills jag kände mej nöjd.

For the pier I used aquarelle paper. I smeared my ink pads on my working surface and sprayed some water. Then i dipped the paper, dried it a bit with my embossing fan, dipped it again and dried it. I repeated this a couple of times until I was happy with the colours.


This is what I've used:
Minnie med fika
Stencil No 14
Stencil No. 15
Radio
Notstämpel: a give away
Staket
Sol och moln
Alfabet
Mini Alfabet
Hjärtan

Glada hälsningar,
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar