03 augusti 2020

Regnbåge

Hej där!
Jag har roat mej med ett av de nya motiven, det finns så många finingar i senaste släppet så mer kommer!
Har du nån favorit?

Jag har färglagt surfbrädan i regnbågsfärger och kombinerat med en text som finns sen tidigare.

I've colored one of the new stamps, surfbräda, in rainbow-colors on this card combined with a text from an earlier release.

Blommorna har fått lite clear lack och surfbrädorna är fastsatta med lite höjd i ena sidan.
I've put some glossy accent on the flowers and the surf boards are attached with a small gap.

Bakgrunden har jag gjort genom att färga in ett av Gummiapans rutiga papper med hjälp av tillklippta schabloner.
För att få texten precis där jag vill ha den och för att kunna stämpla mer än en gång så använder jag mej av ett stämplingsverktyg. Helt suverän liten pryl! De finns i en mängd olika fabrikat, hos Gummiapan hittar du en variant med magneter. Det kan jag sakna i den modellen jag har.

I've made the background with the help of some handmade shapes and brushes + ink pads. 
To my help when placing the stamps I often use this type of stamping tool. Then I can easily place my stamps where I want them and also stamp several times on the same spot if needed. There are several different brands, Gummiapan has one with magnets which I miss on mine.

This is what I've used:
Surfbräda
You are the rainbow
Mönstrade papper
Stamp Easy


Glada hälsningar,
Monica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar