12 maj 2018

Color Explosion!

Hello again!

Nu har allt bara exploderat ute. 
Blommor och blad och massvis av färger!
Jag bara älskar det!
Now everything has just exploded out there. 
The flowers and leaves and lots of colors! 
I just love it!

Idag sitter jag ute på min altan och bloggar.
Today, I sit out on my patio, and blogs.



Ni som känner mig och följt mig ett tag vet att jag älskar färg men inte när det är kladdigt.
Jag är så avundsjuk på alla som håller på med mix media och massa färg och kladd.
You who know me and have followed me for a while know that 
I love the colour but not when it is messy. 
I'm so jealous of everyone who keeps on with the mix media and a lot of color and mess.

Jag får bara inte till det.
 Kanske är jag för petig?
I just don't get it. 
Maybe I'm too picky? 

Men på Trelleborgsträffen som var för 2 veckor sen visade Helen 
som har Gummiapans butik i Uddevalla vad man kunde göra med Brusho färg.
But on the Trelleborgsträffen that was for 2 weeks then showed Helen 
that has Gummiapans store in Uddevalla, what you could do with Brusho colour.

Brusho är en vattenlöslig giftfritt färgpulver.
Färgerna kan användas på papper, canvasduk och trä.
Man trycker ett litet hål med en nål i korken och strör Brusho pulvret på en torr eller fuktig papper.
När pulver kommer i kontakt med vatten så blir det spännande mönster.
Du kan också blanda Brusho  pulver i vatten och använda det som spray.
Brusho is a water-soluble non-toxic ink. 
The colors can be used on paper, canvas and wood. 
You press a small hole with a needle in the cork and sprinkling
 Brusho powder on a dry or a damp paper. 
When the powder comes in contact with water, so it gets exciting patterns. 
You can also mix Brusho powder in water and use it as a spray.

Tänkte visa er en beskrivning hur jag har gjort dagens kort.
Thought show you a description of how I made today's card.


1.) Jag började med att lägga ett underlag på bordet för att skydda det.
Jag valde en grön och en röd Brusho.
 I started by adding a underlay on the table to protect it. 
I chose a green and a red Brusho.

2.) Jag hade ett torrt papper och strödde ut mitt pulver på.
I had a dry piece of paper and sprinkled my powder on.

3.) Började med rött och sen den gröna.
Mer pulver du har ju mer färg blir det.
Det är kraftigt pigment i pulvret.
Started with red and then the green. 
The more powder you have the more color it gets. 
It is heavily pigment in the powder.

4-6.) När jag är nöjd sprayar jag med vattnet över hela papperet.
Det ska vara flödigt.
Om du vill kan du hälla på mer Brusho.
When I am satisfied spray me with the water over the whole paper. 
It should be plentifully. 
If you want to you can pour on more Brusho. 



7.) När jag är klar med vattnet så torkar jag med min fön.
When I'm done with the water so dries I with my blow dryer.

8-9.) Jag har valt att sen stämpla Stor tjock rudbeckia.
I have chosen to then stamp the Large thick rudbeckia



10.) Nu börjar det roliga!!
WC rent tänker ni...
Den innehåller Klorin och klorin bleker.
Now the fun begins!! 
WC clean do you think... 
It contains Chlorine and chlorine bleaches.

11.) Jag häller en liten droppe och målar med pensel dom partier jag vill bleka.
Gnugga inte för då ruggar du bara upp papperet.
Försök att inte komma på dina stämplade sträck.
I pour a little drop and paint with a brush, ruling parties, I would like to whiten. 
Don't rub because then ruggar you just up the paper. 
Try not to get on your stamped stretch.

12.) Det kan ta några minuter till det har blekt klart.
Visst är det coolt!
Jag blev fast på en gång av denna teknik.
It may take a few minutes to it has been bleached clear. 
Of course it is cool! 
I became hooked at once by this technique. 

Nu kunde den varit klar men jag har tagit det ett steg till.
Now, it could have been done but I have taken it one more step. 



13.) Jag använder mina Promakers och färglägger dom blekta partierna.
Om det inte har blekt klart kommer din färg att blekas en del också.
I use my Promakers and color the bleached parties. 
If it has not been bleached clear your tan will fade some also. 

14.) Jag väljer att färglägga allt denna gång.
I choose to color all this time

15.) Som ni säkert redan har upptäckt älskar jag glitter så jag lägger på lite 
Stickels på det gula partiet på blomman.
As you probably already have discovered I love glitter so I put on a little 
Stickels at the yellow party at the flower. 

16.) Sen min favorit! Glossy..
Jag lägger det på hela blomman för att få den att poppa ut lite.
Sansade ut: Kram och satte i nederkant.
KLART!
Then my favorite! Glossy.. 
I put it on the whole flower to make it pop out a bit. 
Punches out: Hug and sat in the bottom of the screen. 
CLEAR! 


Svårare än så här är det inte!
Harder than this is not it! 

Om du går in på Youtube kan du hitta massa tips och trix.
If you go onto Youtube you can find lot of tips and tricks. 

Så nu ska ni få se när hur mina kort blev denna gång.
Jag har ju självklart lekt med Brusho på alla 3.
So now you get to see when how my cards this time. 
I've obviously been playing with Brusho on all 3. 


Jag har använt mig av/I've used: 

Stämplar:
18040301 Fantasiblomma
Dies:
D180205 Love
Brusho:
Alizarin Crimson (rosa)
Lemon



Jag har använt mig av/I've used: 

Stämplar:
18040301 Fantasiblomma (bladen)
18040327 Magnolia
Dies:
D170724 Hugs
Brusho:
Purple
Turquoise

Sista kortet är ett morsdags kort.
Last card is a mother's day cards. 


Jag har använt mig av/I've used: 

Stämplar:
18040328 Magnoliakvist
17050116 Mors dag
Dies:
D170337 Grattis
D160408 Doodlad Cirkel
Brusho:
Lime Green
Alizarin Crimson (rosa)
Purple
Orange
Sunburst

Visst är det coolt??
Jag bara älskar det.
Brusho kan du köpa i Gummiapans fysiska butik i Trelleborg.
Sure it's cool?
I just love it:
Brusho can you buy in Gummiapans physical store in Trelleborg. 


Ha nu det riktigt skönt.
Scrappa lugnt!
Have now it really nice.
Scrappa easy!

Hastalapasta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar