28 april 2018

Tags

Hejsan
Hello

Jag har inte varit mycket för tags tidigare, men när biljetterna till Trelleborgsträffen kom i brevlådan fanns där en liten gåva med. Stansmallen vi fick är en upphängning till påsar, fast man kan ju använda den hur man vill =)
I hav´t been much for making tags before, but when the tickets to Trelleborgsträffen arrived in the mailbox they came with a gift. It was a die that makes holes for bags, but you can use it however you want to =)

Nu i kommande studenttider kan det vara kul att ha en tag i blombuketten som lämnas över till den lyckliga studenten. 
In Sweden many people are making cards and tags for the students who is graduating. You can put a tag in the flowers that you give to the happy student. 
Här har jag använt mig utan: /Here I used:
D170517 Liten studentmössa 
D180208 Bravo
D180128 Grattis

Med så här små tags är det kul att göra både framsidan och baksidan av tagen tycker jag. 
When the tags are this smal I think it is funny to make both sides of the tag.

Här har jag använt mig utav:/ Here I used:
10110101 Tegelvägg
10120104 Dunboll med tofs
16090312 For you
16050104 Wishing you a happy day

Denna söta panda tycker jag är så rolig då jag kan använda den både på framsidan och på baksidan. Och jag vet att ni kan se både denna och några andra pandor hos Gummiapan nu under Trelleborgsträffen. 
I find this cute panda so funny because I can use it both on the frontside and the backside of my tag (or if you do a card). And I know that you can find this and some other pandas at Gummiapan during the Trelleborgsträffen. 

Har färgat in bakgrunden med distresser. 
I have used distresscolors to color up the background. 

Då det är Trelleborgsträffen idag och imorgon kunde jag ju inte låta bli att göra lite tags till deltagarnas goodiebag. Olika färger till olika dagar, men jag har använt mig av samma teknik.
Trelleborgsträffen starts today and ends tomorrow and I couldn´t stop myself from doing some tags for the goodiebags. Different colors for the two days, but I have used the same teknik.


Här är materialet jag använt: / These are the products I have used:


Här kan du se min process från det att jag stansade ut, tills de är färdigstämplade =)
Here you can see my process from that I started cutting out the hole, to when they are all stamped =)





Ha nu en skön helg och ni som är på Trelleborgsträffen får gärna komma och säga hej.
Have a great weekend, and you that are at Trelleborgsträffen - please come up and say hello.

DT-Martina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar