09 april 2018

Charmiga filurer

Hej där!
Gummiapan har en härlig samling av diverse lekfulla djur och filurer, jag gillar dem massor!
I'm totally in love with Gummiapans collection of playful creatures!
 
Dino, den goa dinosaurien, funkar finfint i en massa sammanhang, här på ett 25årskort.
Dino, the cute dinosaur, is fun for any kind of cards, here shown on a birthday card.

Jag har maskat in honom i bakgrunden, dvs jag stämplade Dino och täckte honom med post It papper, därefter stämplade jag bakgrundstexten.
For this I used a masking technique: I stamped Dino, covered him with some scrap paper and then stamped the background. 

Material:
Dino
Happy Birthday background
Sifferdies
Papper: turkos serie

Här har jag också maskat in sniglarna i bakgrunden på samma sätt som med Dino.
For this card I used the same masking technique as with Dino.


Textdiesen är stansad i fyra lager lför att få lite höjd. Med panel och bakgrund gjorde jag tvärt om: jag stansade ut samma form i mönsterpappret och "pusslade i" den vita panelen.
I've die cut the text four times to create a bit of height. For the background I did sort of the opposit: I diecut the background paper and added the white panel to create one layer.

Material:
HB2u
Stitched label squares
Minisnigel/snail
Papper: orange serie

Sist ut är en liten blomstertag till en bukett tulpaner jag gav bort i påskas. Men idén kan användas till det mesta, bara att byta text.
The last thing I'll show you is a tag for a bunch of tulips I gave away at Easter. But the idéa works for all kind of gifts, just add a suitable text.
Material:
Glimminge Hus
Alfabete
Birdie 


Glada hälsningar,
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar