30 april 2021

Student kort / Cards for graduation

 Idag visar jag korten jag gjorde/visade under min livesändning på Gummiapans FB sida i lördags. Missade du den så ligger den kvar där: https://www.facebook.com/gummiapan

Today I will show the cards I made/showed during my live stream at Gummiapan's FB page last Saturday. If you missed it you can still see it here: https://www.facebook.com/gummiapan


Först tre stycken slimline kort som är 7,5*15 cm stora. Jag gillar vikningen i ovankanten av korten.       Allt jag material jag använt kommer jag lista i slutet av inlägget.

First three slime line cards that are 7,5*15 cm in size. I like to fold them with the folding on the upper side of the cards. All material being used will be listed in the end of the post.


Och insidan på två av dem.

And inside two of them.

Två kort med studentsången.

Two cards with the traditional song.

Och insidan.

And the inside.


Två kort med stora studentmössor.

Two cards with hats.

Och insidan.

And the inside.

Och till sist ett skakkort med studentmössor i krympplast.

And finally a shaker card with hats in shrink plastic.

Närbild på skakfönstret.

Close up on the shaker window.

Insidan.

The inside.


Material:

2021

För du har tagit studenten

För du har tagit studenten

Fy fan vad du är bra

Grattis till studenten

Grattis till studenten

Grattis till studenten

Grattis till studenten

Hipp hipp hurra

Hipp hipp hurra

Hipp hipp hurra

Sjungom studentens lyckliga dag

Studentbakgrund

StudentLennart

Smalt alfabet

Mini alfabet

Litet, lustigt alfabet

Klassiskt alfabet

Stor studentmössa

Liten studentmössa

Studentmössa

Dies till studentmössa

Student

Scallop till Gummiapans slimline

Nesting scallops

Nesting circles

Stämpel + dies till dubbel pratbubbla

Scalloped diagonal border

Scalloped rectangle

Du klarade det

Det är din studentdag

Studenten

HIPP HIPP Hurra

Grattis

Krympplast


/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar