23 december 2020

En kul pop-up funktion!

 Hej på er!

Så här dagen innan julafton är det full fart hos mej för att fixa till allt det där sista ni vet... Vill du enkelt ge julkortet till den där blomman eller chokladen en extra touch så testa det här!

Det är inte min egen uppfinning, jag har sett och inspirerats av andra på nätet.

Today is the day before Christmas here in Sweden. I myself am busy fixing all kind of things before tomorrow. This is an easy tip if you want to create something extra for that last card.

This is not my own idea, I've been inspired a lot by other cardmakers.

 

 

Först satte jag ihop ett meddelande med hjälp av olika dies. Man skulle lika gärna kunna använda ett stämpelmotiv, en tomte eller så.

First I made my pop-up message with the help of some dies. You could also choose to use a stamped motif instead.

Jag skar ut en liten box där jag sedan fäste min pop-up text. Här får du passa in det som blir bra just för ditt kort. Min box är gjord av 2cm breda remsor, boxen är ca 7,5 cm lång och 2 cm bred.

I made sort of a small box to create my pop up, mine is made of strips, 2 cm wide. Length 7,5 cm and breadth 2 cm. Here you have to try out what size is best for your card.

Här ser du hur jag fäst min box: långsida och kortsida. Sist fäster du din text eller motiv./Here I show how my box is attached: long side and short side. Finally you attach the circle.

Det här är enkelt men ger en kul effekt, bara att prova sig fram!/This is easy, just give it a try!

This is what I've used:
Cirkeldies
God Jul
Julkram
Mönstrade papper

Glada hälsningar,
Monica






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar