22 december 2020

Änglavingar

 Jag hade en idé hur jag skulle göra änglar med de fina diesen "Änglavingar". Jag försökte men det blev inte bra! Så i stället gjorde jag änglar med diesen "Änglavingar" och ängeldiesen jag använt förut.

I had an idea how to make angels with the dies "Änglavingar" (angel wings). I tried but it wasn´t a god idea. So instead I made angels with "Änglavingar" and the angel dies I have used before.




För att göra de här två (en liten och en stor) änglarna behöver du fyra olika dies, pärlor (du har säkert några bland dina saker!) och papper. Till den stora ängeln har jag använt en bit distanstejp för att kjolen ska stå ut lite. Den lilla ängeln har jag klistrat ihop helt.

To make those two (one small and one large) angels you need four different dies, beads (I´m sure you have some at home!) and paper. For the large angel I used 3D foam squares - I didn´t glue the skirt.


Jag klippte av vingarna som du ser på bilden och sedan klippte jag även av huvudet.

I cut the wings, as you see at the picture and I also cut the head.






Hoppas du fick inspiration till att pyssla ihop några änglar nu i jul!

Hope you got inspiration to make some angels during Christmas time.


God Jul till Er alla!

Merry Christmas to all of You!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar