03 november 2020

Lite höst och lite jul

 Hej där!

Åh så många finfina nya motiv det kommit och fler är på väg!

Först ut är ett kort med några av de senaste julmotiven. Jag har gjort ett långsmalt kort, det mäter 7,5*21cm. Finurligt sätt att få med flera motiv.

Have you seen all the new stamps? Best part: there will be new ones soon to arrive!
My first card is kind of a a slim line: 7,5*21 cm. Great when you want to combine several motifs.

Motiven är färglagda med copic-pennor./ The motifs are painted with copic pens.


Alldeles nyss var jag på dop för sötaste Filippa. Jag använde den charmiga ekorren med flygande ekollon. Den här filuren funkar ju i de flesta sammanhang.

Recently I was invited to the christening of sweetest Filippa. For her card I used the charming squirrel, flying with some acorn-shaped balloons. This little fellow works for most type of cards I think!



Motivet är färglagt med copics och bakgrund är infärgad med distressdynor./ The motif is colored with Copic pens and I used distress ink pads for the background.


Vet inte om det syns så bra men när jag monterade ekorren satte jag en distans-kudde (1mm) mitt i huvud, kropp samt var och en av ekollonen och duttade lim runt om. Det gör att de kupar lite, ger en liten smula höjd till motiven, en lite rundad form.

I don't know how well it's shown, but when i attached the little squirrel I put a 3D cushion (1mm) in the middle of the head and the middle of the body, then some glue around the edges. It gives the motif a kind of rounded shape if you get what I mean.

This is what I've used:
Julsläde
Tomtens julklappssäck
Merry Christmas: Advent Calendar 2019
Risu med ekollon
På dopdagen
Smalt alfabet
Distressdynor

Glada hälsningar,
Monica


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar