22 mars 2020

En blomma med variationer

Idag har jag gjort fyra kort där jag använt stämpeln Malva, från Karins trädgård, på olika sätt.

Today I made four cards with the stamp Malva from Karins trädgård/Karin´s garden. I used it in different ways.


Jag har färglagt alla blommor med akvarellfärger.

I coloured all the flowers with watercolours.

Till det första kortet stämplade jag blomman två gånger. På bilden nedanför ser ni hur jag klippt den ena blomman.

For the first card I stamped the flower twice. The picture below shows how I cut one of the flowers. 





Precis som blomman är när du stämplar och klipper ut.

Just the way this flower is when you stamp and cut it.



Till det här kortet stämplade jag blomman på ett papper från en gammal bok. 

For this card I stamped the flower on a paper from an old book.



Man kan även använda blomman utan bladen.

You can also use the flower without the leaves. 




I en grupp av blommor som den här tycker jag det passar bra att göra en blomma mindre genom att klippa av delar.

In a group of flowers like this I think it suits well to make one flower smaller by cutting it.


Spring is in the air!
/Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar