22 januari 2019

Hjärtliga kort

 Idag har jag gjort ett hjärtkort och en hjärttag till Alla Hjärtans dag eller annat tillfälle.


Today I made a heart card and a heart tag for Valentine´s Day or another occasion.



Detta kortet har jag gjort med en stor hjärtdies (ca 12x10 cm). Stansade ut det dubbelt så det blev ett kort att öppna.

I made this card with a large heart dies (ca 12x10 cm). I punched it double to make a card you can open.






Dekorerade kortet med ett mindre hjärta stansat i GA-papper, några blommor och en liten tag

Decorated the card with a smaller heart punched in GA-paper, some flowers and a little tag.



Jag har använt två hjärtdies från ett set med tre hjärtan.

I used two heart dies from a set with three.


Här är lavendeln jag använt på kortet.

This is the  lavender I used for the card.


Jag har gjort en tag i samma storlek som det första kortet.

I made a tag in the same size as the first card.



Jag har använt alla tre hjärtdiesen till tagen.

I used all three heart dies for the tag.


Det största hjärtat stansade jag två av - ett vitt (cardstock) och ett "mandel" (GA-papper). Bara för att göra det stadigt.


I punched  the largest heart twice -  one white (cardstock) and one "mandel" (GA-paper). Just to make it solid.



Dessa diesen har jag använt till tagen.

This is the dies I used for the tag.


Önskar er en härlig dag!

Wishing you a wonderful day!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar