28 mars 2018

Påsk-låd-kort

Hejsan
Hello

Idag ska jag visa er ett kort med en låda inuti kortet.
Today I will show you a card I made that is a card with a box inside. 


Materialet jag har använt mig av: The material I have used:
14030604 Tupp
17030110 Hönsfamilj
17030102 Kanin bakifrån
D170353 Hönsnät
D170310 Glad påsk
D170905 Fjäder
D180117 Stiched Label Rectangles
Orange Bland serie
Grå Bland serie
Svart Bland serie
Vit cardstock

För att göra detta kort behövs ett cardstock 12*12 tum.
To make this card you need one cardstock in 12*12 inches. 

Här är en bild på måtten på boxen och kortet och vart man ska biga. Har tyvärr inte fler bilder då min mobil valde att strejka under denna pysselkväll.
Here is a picture of the measurements on the both the box and the card, and where you need to score. Sadly I don´t have any more pictures because my phone on my camera didn´t want to work with me this night. 


När jag hade skurit ut lådan/boxen och bigat på alla ställen, ska jag ut ett hål med Stiched Label Rectangles på den ena sidan.
The measurements that is for the box, when I hade cut it out and scored it I used the Stiched Label Rectangles to make a hole in one of the sides. 

Lådan sätter du fast i kortbasens rygg, så du får två sidor i kortet. 
You glue the  box to the cardbases back, so you get two sides in the card. 

När du öppnar kortet ser du lådan i mitten av kortet, jag ville göra ett påskkort så i min låda sitter påskharen och orden Glad Påsk. Jag kommer också lägga i lite påskgodis i lådan som en överraskning. 
When you open the card you will find/see the box inside, and I wanted to make an eastercard so in my box is a bunny and is says Happy Easter in swedish. I´m also gonna put som eastercandy in the box so it will be a surprise. 

När du bläddrar vidare i kortet, efter lådan så kommer du till plasten där du kan skriva en personlig hälsning. Biten som blev över när jag skar ut öppningen i lådan av Stiched Label Rectangles använde jag här på sista sidan för en personlig hälsning. 

When you continue in the card and turn to the next page, you have a place where you can write a personal message. The piece that was over when I cut the opening for the box with Stiched Label Rectangles I used that piece here on the last page for the personal message. 

Detta är allt för mig denna gången.
This is all I made this time.

Vi ses i april
See you in april

DT_Martina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar