28 februari 2018

Organisera + Eget mönsterpapper

Hejsan
Har ni som jag många kort på lager?
Då jag inte ska samla alla kort i en hög, har jag till detta blogginlägg gjort boxar med etiketter där jag kan sortera in mina kort. På detta sätt hoppas jag att jag får en bättre överblick över mina kort, plus att det är en fin färgklick i min hylla. Jag har en tendens att säga att jag har en massa födelsedagskort, när jag i verkligheten inte alls har många. Så jag hoppas detta ska hjälpa mig, och kanske även dig om du gillar idén.

Hello
Do you have many cards in stock at home like me? 
I don´t want to store all my cards in a pile, so this time I have done some boxes with labels where I can sort and store my cards. Usually I say I have several birthdaycards, but then when I go to pick one up there is none. I hope this will give me a better view of the cards, plus it is a real color of joy in my shelf. 

När jag gjorde dessa boxar har jag utgått från Gummiapans vita cardstock, storleken 12*12 tum. Då Gummiapan inte har mönsterpapper i denna storlek fick jag skapa mig några egna med deras fräcka stämplar.

When I did these boxes I used Gummiapans 12*12 white cardstock. They don´t have any patternpaper i this size so I created some of my own with there neat stamps. 

Jag använde mig av: / I have used: 
15030601 Många streck
15100101 Stort penseldrag
16050112 Penseldrag
11050106 Mycket splat
17050125 Små slitna hjärtan

Så här gjorde jag mina mönsterpapper: / This is how I made my patternpapers: 
1. Började stämpla med Penseldrag. Stämplade flera gånger innan jag fyllde på med färg på stämpeln, generationsstämpling.
1. Started stamping with Penseldrag. Stamped several times before I filled up the stamp with more color, generationstamping. 

2. Fortsatte stämpla med Mycket splat, och stämplade även här generationsstämpling.
2. Continued stamping with Mycket splat, and did generationstamping. 


 3. Till sist stämplade jag med Många streck i generationsstämpling.
3. At last I stamped with Många streck in generationstamping. 

Här ser ni fler av mina mönsterpapper i olika färger.
Here you can see several patternpapers that I did in different colors. 


Så här snygga blev boxarna när de blivit ihopmonterade. Här får kort i storleken 4*6 tum plats.
Look how cute the boxes turned out when I put them all together. Cards with size 4*6 inch will fit here perfect. 


Har satt etiketter med olika indelningar som jag kan dra i då jag vill ta fram en speciell box.
I put some labels with different divisions so that I can pull out one special box. 


Och kolla så snyggt mina kort står i dem. Är väldigt nöjd med denna förvaring.
Oh look how good my cards stand in them. I am very pleased with these. 


Här är en lite större box som tar kort i storlek 6*6 tum.
Jag fick använda en liten bit papper till utöver 12*12 tums pappret. 
Here is a box that is a bit bigger, you can put 6*6 inch cards in here. 
I hade to use a litte bit more paper than just the 12*12 inch. 


Och man behöver ju inte bara ha kort i dessa snygga boxar, man kan använda dem till att förvara sina embossingfoldrar också. 
And you don´t just need to have cards in these cute boxes, you can also use them to store your embossingfolders. 
Ha det bra tills vi ses nästa gång.
Take care until we meet again

DT-Martina

1 kommentar:

  1. men ojoj så snygga papper du gjort, kan använda dem som bakgrunder till kort.
    Men hur har du gjort de fina askarna, har du beskrivning till dem?
    Jag blev så inspirerad!
    Hälsn.Inga

    SvaraRadera