27 januari 2018

Tic Tac Toe with love! / 3 i rad med kärlek!

Love is in the air!

Om bara några veckor är det " Alla hjärtans dag"
En dag som firas runt om i världen.

In just a few weeks it's "Valentine's Day"
A day celebrated around the world.

Dagen då vi vill visa lite extra uppskattning till nära,
kära, vänner och bekanta.

The day we want to show some extra appreciation to close,
dear, friends and familiarize.

Många köper choklad, godis och blommor.
Själv gör jag kort bara för att uppmärksamma 
att jag tycker om folk i min närhet och att dom betyder något
 för mig och visa min uppskattning.

Many buy chocolate, candy and flowers.
Myself, I do just briefly to pay attention
that I like people in my presence and that they mean something
to me and show my appreciation.

Självklart gör jag det även 364 andra dagar om året.
Men lite extra uppskattning just den 14 februari för det hör liksom till.

Of course I do that even 364 other days a year as well.
But a little extra appreciation just February 14th, it belongs to.

Första kortet med massa kärlek är ett 3 i rad kort.
Det va min man som kom på iden till det när han såg mina dies.

The first card of love is a Tic Tac Toe card.
It's my husband who came to it when he saw my dies.


Jag började med alla grejer jag skulle stansa ut.
Startade med Pierced Squares fyrkanterna i två olika 
storlekar som jag la på varandra. 

I started with all the stuff I would punch out.
Started with the Pierced Squares  squares in two different
sizes I laid on each other.

Sen stansade jag ut Plus som jag vred på så det blev X i stället.
Till ringarna använde jag mig av Tal disen. 
Stansade ut nollan i små prickigt papper från Cerise serie.

Then I punched out  Plus as I rotated so it became X instead.
To the rings, I used Tal  disen.
Punched out the zero in small dot paper from Cerise serie .

På min sista ruta satte jag den lilla diamanten från två packen Diamanter.
Rutorna i diamanten fyllde jag med Stickeles Diamond för att få glittret.

At my last square I put the little diamond from two packs of Diamanter.
I filled the boxes in the diamond with Stickeles Diamond to get glittered.


Alla nio rutorna satte jag med 3D kuddar på ett  Korsmönstrade papper – Cerise.
All nine squares I put with 3D pillows on a Korsmönstrade papper – Cerise..

På mitt andra kort har jag helt ändrat från 
det kärleksfulla rosa till en av mina favorit färger. Turkos!
On my other card I have completely changed from 
the loving pink to one of my favorite colors. Turquoise!
Vad passar bättre till ett Valentinkort en Pussgurkor?

What better fits a Valentine's card a Pussgurkor? "kissing cucumber"

Stämplade Pussgurkor som jag färglade med Promarkers i turkosa nyanser.
Klippte ut båda och placerade dom på ett papper från Riddersholm Design som 
finns till försäljning i den fysiska butiken.

Stamped Pussgurkor I Colored With Promarkers In Turquoise Shades.
Cut out both and placed them on a paper from Riddersholm Design which
 is available for sale in the store.

Tog ett vitt papper och stansade ut Old Letter i mellan storlek.
Runt kanterna stämplade jag Smal fylld chevron det är 
den som ser ut som pilar på rad. Blandade cirklar ,
 Liten sliten fleur de lis , Prickad swirl  och Ringar  i turkosa nyanser.
Avslutar med Liten space  och Space stämpeln i svart.

Took a white paper and punched out Old Letter  in between size.
Around the edges I stamped Narrow Smal fylld chevron
 that's itwhich looks like arrows in a row. Blandade cirklar  , 
Liten sliten fleur de lis ,Prickad swirl and  Ringar in Turquoise Shades.
Ends with Liten space and Space stamp in black.

Längst ner stämplade jag Valentine.
Satte sen det vita pappret över pussgurkorna med 3D kuddar
At the bottom I stamped Valentine.
Then put the white paper over the Pussgurkorna with 3D pillows

Som ett extra kort visar jag ett kort som jag gjort till skissutmaning v 3
i gruppen "Skapat med Gummiapan" på Facebook. 
Ni missar väl inte det?

As an extra card, I show a card that I made to Sketch Challenge v 3
in the group "Skapat med Gummiapan" on Facebook.

You do not miss it?


Började med stämpeln Magic.Såg att tjejen hade hjärter ess i handen.
Färglade med Promarkers bruna nyanser för att få det 
att se ut som ett foto taget för länge sen i sepia. 

Started with the stamp Magic .See that the girl had ace in her hand. Colored with 
Promarkers brown shades to make it look like a photo taken a long time ago in sepia.

Stansade ut tjejen i Scalloped Rectangle mellan storlek.
Passade på att göra en till samtidigt för att lägga bakom.
Färgade in kanterna med Memento Dew Drop – Rich Cocoa 
och Memento Dew Drop – Toffee Crunch för att få den gamla effekten.

Punched the girl in Scalloped Rectangle  in - between size. 
 Making one more at the same time to lay behind. Colored the edges with 
Memento Dew Drop – Rich Cocoa and 
Memento Dew Drop – Toffee Crunch to get the old effect.

Det bakre papperet stämplade jag Poststämplar och I heart you
Stansade ut två Hjärtan i vitt papper och Kram och färglade 
med Promarkers röda nyanser..

the paper behind I stamped Poststämplar (Postmarks) and I heart you
Punched out two Hjärtan (hearts) in white paper and  Kram
och colored with Promarkers in red shades ..

Som mönster papper använde  jag mig av papper från Mörk mandelfärgad serie.

As a pattern of paper, I used  paper from Dark Almond Serie

Det va allt för mig denna gång!
Hoppas du har fått lite lite inspiration.

It's all for me this time!

Hope you have received a little bit of inspiration.

Vi ses snart igen!

See you again soon!

Hastalapasta!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar