12 januari 2018

Nytt år nya möjligheter! / New Year New possibilities!

God fortsättning på det nya året!

Då var det dags för mitt första blogginlägg för 2018.
Jag är så glad att få vara kvar i DT-teamet ett år till!

Jag har scrapat en hel del under mitt jul lov. 
Så jag tänkte visa tre av dessa kort idag i mitt inlägg.

Alla tre kort har jag gjort i formatet 11 x 22 cm. 
Ett papper på 22 x 22 som du bigar på mitten.

Du kan göra stående eller liggande kort.
Jag gillar det verkligen..

Mitt första kort för idag är ett stående kort.


Jag började med att stämpla Trädbakgrund som jag färglade med Promakers. 

Sen delade jag upp den i tre delar. 
Stammen är två delar som jag har skarvat ihop under skylten. 
Sen grenen högst upp och gungan. 
Jag tog små spillbitar till att göra ramen runt skylten också.

Sen stämplade jag upp Ekorre två gånger. 
Drog lite extra streck med en svart tunn penna 
på svansen för att få den lite yvig. 
Ekorren på gungan satte jag med 3D kuddar
 för att få lite dimension på kortet.

Stämpel Ekollon stämplade jag svagt med vanlig svart dyna 
men lite lösare och färglade med bruna nyanser över. 
Sen lite Glossy på själva hattarna.
 Använde mig av Dies till ekollon.

Gräset bakom ekollonen har jag gjort av diesen: Tecknat hjärta
Som jag sen har delat.

Bladen på träden har jag gjort av disen: Kvist.
Sist satte jag dit stämpeln FROM ONE nut TO ANOTHER.

Kort nummer två för i år är också med djur tema.
Detta kort är liggande och gick fort att göra.


Började att stämpla Grisen.
Den är ju så söt!

Färglade den med Promarkers.

Sen så använde jag mig av 
och Klargrön Serie det småprickiga. 

Stansade ut Fyrklöver. Stansade 8 stycken av varje färg. 
Satte en del med 3D kuddar i olika tjocklekar för att få dom i olika nivåer.
 (Se en närbild under.) 

Använde mig av textstämpeln:
Jag tyckte att den passade så bra till den lilla grisen.
Texten stansade jag ut med Stitched Banners 
den minsta storleken.

Mitt tredje och sista kort idag har jag lekt med stämplar och färg.
Jag började med att stämpla Bokhög huller om buller på ett akvarellpapper.


Färglade med akvarellpennor och vatten. 
Använde mig av textstämpeln En bok är en trädgård som kan bäras i fickan
Stämplade upp två Scrap-blomma och färglade med Promakers. 

Till sist stansade jag ut Kvist och fäste vid blomman. 
 Enkelt och färgglatt.

Det va allt för mig denna gång. 
Hoppas ni fått lite inspiration.

Jag har massa nya idéer och bara längtar att få visa er.
Scrapa lugnt så länge så ses vi om två veckor igen.

Hastalapasta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar