21 september 2015

Annorlunda vikning på Julkort

Äntligen är det den 21 och min bloggdag <3 
  
Och till helgen är det Trelleborgs Träffen, Gummiapans egna träff med en liten shoppingmässa. Det ska bli så roligt, både att träffa er scrapare, försäljare, DT-tjejerna och många av tjejerna i Design Teamet har jag aldrig träffat förut.

Idag tänkte jag bjuda på ett julkort som jag hittat inspiration på hos Nicole Verkooijen. 

Jag har använt följande stämplar från Gummiapan:
3 olika snöflingor (stämplade och embossade med vit och silverglittrigt embossingpulver. Det är samma på bilderna och på kortbasen))
God Jul och gott nytt år
Julkulorna prickig o randig (som Magnoliorna sitter på, är sen embossade med lite genomskinligt embossingpulver)
Julgranen 


Det blir massor av bilder och efter dem finns länken till Nicoles mall på youtube ifall du också vill testa. Så roligt och så fint <3













Mallen och ideén hittade jag hos Nicole Verkooijen på youtube, efter ett tips på FB som jag glömt namnet på. Jag kommer att göra fler såna här kort. Man kan ha foto eller vad som i de 4 rutorna...det är ju en massa födelsedagar på gång.


Jag måste passa på att visa er min namnskylt till helgens event. Jag fick ok av Gummiapan att förstora Lennart via en overhead. (Kom ihåg att man inte får ändra/göra om en stämpel utan att fråga ägaren). Lennart är nu drygt 10 cm hög.
Jag har målat med promarker, klippt ut Lennart och namnet (dies) och klistrat fast på en svartmålad chipboardcirkel. På baksidan sitter en broschnål. Det ska bli spännande att se de andra DT-tjejernas namnskyltar...och förhoppningsvis har även andra besökare också namnskyltar. För man kanske inte ser ut som hunden man har som profilbild på FB ;)  


Önskar er en underbar månad så ses vi i oktober.
Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag såg det här fantastiska kortet som du även visade på FB. Jag har försökt förstå youtubefilmen men förstår inte måtten, kan ju inte språket tyvärr. Skulle du vilja dela med dig av måtten? Jag blir jätteglad om du vill det! :)

    SvaraRadera
  2. Så underbart kort tycker om vikningen

    SvaraRadera