09 februari 2018

Lika men ändå olika -Same same but different

Hej där!
Min tur att inspirera igen, jag hoppas du tycker det här är lika roligt som jag gör =)
Den här gången visar jag två kort med samma upplägg och samma färgskala men ändå rätt olika.

Hello again!
My turn again to show you some cards, I hope you think this is as fun as I do =) This time I'll show you two cards with the same design and colours, still quite different.

Kort 1 
Dessa motiven är lite av favoriter just nu, jag är nämligen en inbiten kaffetant -ju starkare desto bättre!

These stamps are a bit of a favourite at the moment since I'm a real coffee lover -the stronger the better!


Kopparna är infärgade med distressdyna och blendingverktyg. För att få färgen på rätt ställe stämplade jag motivet på en bit Post-It papper och klippte helt enkelt ut mitten. Precis så här gjorde jag med fåren jag visat tidigare.

The cups are colored with Distress ink and a blending tool. To get the colour in the right place I stamped the coffee cup on a piece of Post-It paper and cut out the middle section. This is what I did to colour the sheep I showed you earlier. 

Material
Text: Coffee and friends...
Kaffekopp/coffee cup
Ministjärnor/mini stars
orange papper

Kort 2
Här är det Lennart och hans kompisar som hamnat i fokus, urcharmig kille det där! Den orange bakgrunden är infärgad med Distressdyna. Här har jag använt Post-It papper både för att avgränsa den orange randen och för att täcka alla vita Lennart. Innan jag tog bort mina skyddspapper stämplade jag dit prickarna.

This time Lennart and his friends are in focus, charming fellow! The orange stripe is coloured with Distress ink. Here I've once again used Post-It paper to protect the background and the white Lennarts. Before removing the Post-It paper I stamped the dots.

En närbild på den blågröna Lennart. Han är färglagd med Copicspennor och monterad på 3D-kuddar för att ge lite volym.

A close up on my blue and green Lennart. I've colored him with Copic pens and put him on 3D foam to make him pop a bit.

Material
Text: I'm not weird I'm limited edition
Lennart
Småsplatter/dotted background

Har du testat att göra som jag, två lika men ändå olika kort? Kommentera gärna med länk så jag får kika, det vore jättekul!

Have you tried to make two cards like this, similar but still different? Please leave a comment with a link, it would be so fun to check out what you've created!

Glada hälsningar,
Monica






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar