13 februari 2018

Kort med ledvärmeljus

Hejsan!
Hello!

Idag visar jag en några kort där jag använt mig av Gummiapans vita cardstock, vellum samt flera olika mönsterpapper.
Today I am showing you some cards where I used Gummiapas white cardstock, vellum and several different patternpapers. 

Jag har stämplat med Versafine Ink och sedan embossat med clear embossingpulver.
På baksidan av vellumet har jag färglagt med copic och sharpie-pennor.
I have stamp with Versafine Ink and then embossed with clear embossingpowder. On the backside of the vellum I colored with copics and sharpies. 

På detta kortet har jag använt mig utav: / On this card I used:
16020204 Liten dubbel blomma
D170748 Doodlad Blomma
D160423 Grattis



Den doodlade blomman på framsidan av kortet har jag skurit ut först en gång ur vellum och en gång ur vit cardstock.
The Doodlade blomman on the front of the card I cut out from both vellum and white cardstock.

Grattis har jag skurit ut tre gånger och limmat ihop för att den ska sticka ut mer. Har tagit lite Wink of Stella överst så den ska skimra.
Grattis have I cut out three times and glued it together to make it pop more. I also used a bit of Wink of Stella on top to make it shine. 

När kortet står öppet ska man sätta ett ledvärmeljus bakom vellumet. Då får man en sån härlig mysfaktor.
When the card stands opened you put a ledlight behind the vellum. Then you get this cozy wonderful look.  


På detta kortet har jag använt mig utav: / On this card I used:
16020410 Om en droppe vatten...
17090112 Piraya
D160427 Kram
När kortet står öppet ska man sätta ett ledvärmeljus bakom vellumet. Då får man en sån härlig mysfaktor. Och här finns plats att skriva en liten hälsning till mottagaren.
When the card stands opened you put a ledlight behind the vellum. Then you get this cozy wonderful look.  And here is a spot where you can write a little message.

BONUS
Då det är Fettisdagen idag så var jag ju tvungen att göra ett kort med semlor.
Today is Fettisdagen in Sweden so I just hade to make a card using semlor.

På detta kortet har jag använt mig utav: / On this card I used:
11060302 Vill du fika med mig?
12020203 Semla
När kortet står öppet ska man sätta ett ledvärmeljus bakom vellumet. Då får man en sån härlig mysfaktor.
When the card stands opened you put a ledlight behind the vellum. Then you get this cozy wonderful look.  

Även om kvällarna har blivit ljusare, så känner jag att med dessa kort så gör det inget om det blir mörkt. Att sitta tillsammans och mysa med dessa runt sig gör mig glad.
Even if the nights have been brighter, I feel with these cards that I don´t mind if it gets dark. Sitting togehter and cuddle with these around me makes me happy.

Ha det bra tills vi ses nästa gång.
Take care until next time.

DT-Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar