22 november 2021

Julpyssel med änglar

 Jag gjorde många änglar med GA dies förra julen. Några dagar före julafton bestämde jag mig för att göra änglarna lite annorlunda. Jag visade änglarna här i bloggen den 22 december 2020. Jag gjorde bara tre så i år vill jag ha fler. De är lite annorlunda jämfört med förra året.


I made a lot of angels with GA dies last Christmas. A few days before Christmas Eve I decided to make the angels in a different way. I blogged the angels on 22 December 2020. I just made three so this year I want some more. They are a little different as last year.


Jag har använt diesen "Ängel Mellan" tillsammans med "Änglavingar". Idag har jag också gjort några änglar med diesen "Ängel Mini". Fint med olika modeller tillsammans.

I used the dies "Ängel mellan" together with "Änglavingar". Today I also made some angels with the dies "Ängel Mini".






Här visar jag hur jag gjort "Ängel Mellan" med guldvingar.

I will show you how I made the "Ängel Mellan" with golden wings.



Nedanför ser du hur jag klippt av vingarna och sedan huvudet.

Below you can see how I cut the wings and then also the head.


Jag använder akvarellpapper med Neocolor II akvarellkritor till änglarna och akvarellpapper eller cardstock färglagd med Art Metal till vingarna.
Om du använder cardstock med struktur får du vackert mönstrade vingar.


I use watercolor paper colored with Neocolor II crayons for the angels and watercolor paper or cardstock colored with ArtMetal for the wings. 
If you use a cardstock with structure you get lovely patterned wings.


Till huvudet har jag använt pärlor från ett gammalt halsband.

For the head I used beads from an old necklace. 



Härligt julpyssel att göra änglar!

Christmas crafting is great!

/Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar