03 juli 2021

Minnie gillar fika!

 Hej där!

Jag gissar att ni som jag har kollat in alla härliga nyheter som släpptes i onsdags! Om inte så går filmen att se igen på Gummiapans fb-sida: en massa kul inspiration från Karin och Jeanette!

Jag har gjort ett slimlinekort med en av de nya Minnie-tjejerna; fler än Minnie och jag som längtar efter mysigt långa fikastunder med kompisar?
Det finns helt klart ett uppdämt behov av fika omedelsnart nu när så många vaccinerats!

Minnie, one of the brand new girls, is longing for what we in Sweden call "fika"!



Jag har färglagt Minnie med copic-pennor, klippt ut och monterat på 3D-kuddar. /I used copic pens to colour Minnie and mounted her om 3D-foam.

De små diesen figurerna är utstansade i vitt papper och sen färglagda./The small dies is die cut in white paper and then coloured with copics.

Bakgrunden är ett litet återvinningsprojekt: jag gillade mönstret på en plastkasse och tejpade det på enfärgat papper innan jag stansade ut. /I found a plastic bag with a nice pattern so I attached it to cardstock with some tape and then diecut it.


Nu kommer kort och en tag på flygande tema:

Bakgrunden är gjord med en av de nya molnstencilerna: no 15. /For the background I've used stencil No. 15.

Luftballongen har fått lite nya passagerare: grisen från gem-diesen och krukan från Monstera-setet. Dessa är utstansade i färgat papper och skuggade med copics. Nosen är utstansad i dekorgummi.
I've given the air balloon some new passengers; you find them in my material-list at the bottom.

Den här har jag visat tidigare: luftballongen på molnbakgrund till Gunillas tagutmaning. Den hittar du också på fb om du söker på "Gummiapans tagutmaning".

Material:
Slimline scallop
Minnie med fika
Old speech bubble
Coffee To Go
Mini Cupcake
Omedelsnart
Stencil no 15
Grattis
Textrutor
Grisgem
Dekorgummi
Monsteraväxt (krukan)
Till födelsedagsgrisen: utgår och reas nu ut!
Luftballong: utgår och reas nu ut!
Sakura
Kram (storleksmässigt snarlik)

Glada hälsningar,
Monica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar