22 maj 2021

Skapa bakgrund med stenciler

Jag har använt några av Gummiapans stenciler till att göra olika bakgrunder med. 

I used some of the stencils/masks from Gummiapan to make different backgrounds.



Det finns tio olika stenciler.

There is ten different stencils.


Ovanför ser du bakgrunderna jag gjort och nedanför visar jag några kort där jag använt tre av stencilerna.
Jag har använt Distress Oxide till att färga in med.

Above you can see the backgrounds I made and below I show you some cards where I used three of the stencils.
I used Distress Oxide together with the stencils/masks.



Tre olika stenciler till det här kortet: No. 1, No. 3, No. 5.

Jag visar även delarna jag använt.

Three different stencils for this card: No.1, No. 3, No. 5.







Stencil No. 3.




Stencil No. 3.



Hoppas du fick lite inspiration till att använda dina stenciler!

Hope you got inspired to use your stencils/masks!


DT-Karin

1 kommentar: