20 maj 2021

Gummiapan Slimline

 Jag har blivit så förtjust i att göra mini slimline kort!

I am thrilled about doing mini slimline cards!


På det första kortet har jag gjort bakgrunden med en av de nya stencilerna och maskat av för varje rand (jag använde bara 6 av 8 ränder) och när jag var klar så stansade jag ut med en slimline die.

On the first card I made the background with one of the new stencils and masked for each stripe (I used 6 out of 8 stripes) and when I was ready I die cut it out with a slimline die.


På enhörningen så delade jag upp man och svans med svart penna innan jag färglade dem.

On the unicorn i divided the mane and tail before I coloured them.


Dessutom gillar jag både moln och pratbubblor så vad kan vara bättre än en molnpratbubbla?!?             Och texten är ju brilliant!

On top of that I love clouds and speech bubbles so what can be better than a cloud speech bubble?!?    And the text is brilliant!


Nästa kort är gjort till en utmaning med blommor, text och ett djur.

Next card is made for a challenge with flowers, text and an animal.


Jag valde att stansa ut mitt gräs med nederdelen av slimline dien så att de skulle matcha. På skylten använde jag bara TACK av texten. Humlan är en tidigare give away från när jag handlat lite...

I chose to die cut the grass with the lower part of the slimline die in order to make it match. On the sign I only used the THANKS part of the text. The bumble bee is an earlier give away from when I shopped a little...


Material:

Stencil No 1

Stitched rectangle Slimline

Molnpratbubbla

Stolt Enhörning

Always be...

Gräs

Odlingsskyltar

Små tulpaner

(Tusen) Tack

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar