11 april 2020

Cyber Crop-alster

Just nu pågår en Cyber Crop i Facebook-gruppen Skapat med Gummiapan - skulle du till äventyrs ha råkat missa den så skynda dig dit för att se alla fantastiska alster från våra deltagare - och var gärna med själv också, den håller på tills på måndag kl 19:00. Det här kortet har jag gjort utifrån en av utmaningarna som löd "Ett Clean and Simple-kort med tema djur och natur".
Right now there is a Cyber Crop going on in the Facebook group Skapat med Gummiapan. If you´ve missed, hurry over there to see all the amazing stuff that people are creating - and maybe participate yourself? It ends on Monday 19:00 Swedish time. I was inspired by one of the challenges to make this card, it was "A Clean & Simple card on the theme animals and nature".


Papper/Paper: Ljuslila serie


Jag håller i en utmaning där man ska göra ett Project Life-uppslag med produkter från Gummiapan i stället för färdigköpta PL-kort. Så här ser mitt inspirationsalster ut. Jag har använt Gummiapans papper i färgerna Mandel och Ljuslila.
My challenge for the crop is to make a Project Life spread where you make your own cards (and maybe embellishments), here is the spread that I made for inspiration. I used Gummiapans papers in Almond and Light purple.



Till titelkortet använde jag den nya Large Doodled Rectangle-diesen (D200327) samt Alfabet (D180209) och Siffror (D190122).
For my title card I used the new Large Doodled Rectangle die (D200327) and Alphabet (D180209) and Numbers (D190122).

Jag stämplade en del av Rosejournaling (17030101) på vitt papper och klippte ut för att skriva min journaling på på alla fotona. Och så limmade jag dit ett utstansat hjärta. Livet är ett äventyr är också en stämpel.
I stamped a part of Rosejournaling (17030101) on white paper and cut it out, and used for journaling spots on the photos. Then I glued a die cut heart on each one. The text on the photo is also a stamp, that says Life is an adventure in Swedish.

På det vänstra kortet har jag använt en stämpel med linjer och rutor att kryssa i. Den verkar ha utgått, liksom det lilla alfabetet jag har använt för att stämpla och klippa ut bokstäverna till rubriken. Jag använde en liten hjärtstämpel (Hjärtan 16050107, utgått) för att kryssa i rutorna. Kom ihåg-stämpeln på det högra kortet verkar också ha utgått. Jag stämplade den på Enfärgat papper - beige.
For the left card I used a stamp with lines and check boxes. it seems to be retired, as well as the little alphabet that I used to stamp and cut out the letters for my title. I used a small heart stamp (16050107, retired) to check the boxes. For the card on the right I used a retired stamp that says "Remember" in Swedish, which I stamped on Beige - Single colored paper.

På det vänstra kortet har jag ett rutmönstrat Gummiapan-papper som bas och ovanpå det bitar av hjärtmönstrat papper. Längst ner har jag stämplat Mini-mini hjärten på rad (10100514). På det högra kortet har jag stansat kanten på det lila papperet med en Chevron Pierced Border die (D180139 - utgår) och så Mini-mini hjärtan på rad igen.
For the left card I used a checkered Gummiapan paper as a base and then pieces of heart patterned papers on top. I used a retired stamps with three tiny hearts (10100514). For the right card I die cut the edge of the purple paper with a Chevron Pierced Border die (D180139 - retiring) and then stamped the tiny hearts again.

På det vänstra koret har jag använt den ena diesen i Pratbubblor bårder (D180229) och stämpeln Mini-mini hjärtan på rad (10100514). På det högra kortet har jag skrivit min text på pratbubblor utstansade med en die som tycks ha utgått.
For the left card I used one of the dies in Speech bubbles borders (D180229) and a retired heart stamp (10100514). On the right card I wrote my journaling on speech bubbles that I cut out with a die that seems to be retired.

Till vänster ett enkelt kort där jag stämplade Notes (15030906) på vit cardstock, skrev min journaling och sen bara drog linjer under texten. På det högra kortet har jag embossat BEING CREATIVE IS NOT A HOBBY... (16020328) i vitt. Under fotot nedanför har jag dold journaling, som man får fram genom att dra i den stämplade Tab (10110203 utgått).
To the left is a simple card where I just stamped Notes (15030906) on white card stock, wrote my journaling and then draw the lines. On the left card I heat embossed BEING CREATIVE IS NOT A HOBBY... (16020328) in white. Under the photo below I have hidden journaling that can be pulled out with the stamped tab (10110203 retired)


Här är en bild på allt material jag använt, utöver de mönstrade papperen.
These are all the products I used, besides the patterned papers.


//Camilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar