03 juni 2019

Enhörningar med snurr!

Hej där!
Att spana runt på nätet och inte minst YouTube är en fantastisk inspirationskälla! Efter att ha kollat några olika filmklipp så kommer här min variant på ett kort med snurr.
To look around at the web and watch a couple of YouTube-films is a great way to find new ideas! This is my take on a card with a spinning element.


För att få till en rörlig cirkel använde jag en tillskuren del av en förbrukad tejprulle som nav. Jag passade in två cirkeldies och stansade ut & limmade ihop tre cirklar för att få stabilitet. Navet limmades fast på min kortbas, hjulet träddes på och sist limmade jag fast ett lock på navet.

For the moving part I used an old washi tape, cut  to create a center piece.  I choose two circle dies and die cut them three times, then attached them to each other to achieve some stability. I glued my center piece to the cardbase, put the wheel in place and glued a lid on the top.


Här syns snurrdelens olika höjder lite bättre./Here is a close up for a better view.

This is what I've used:
Nesting dies circles
Always be yourself...
Skuttande enhörning
Spatserande enhörning
Stolt enhörning (jag har sänkt hans huvud lite...)
Små slitna hjärtan
Mönstrade papper

Om du har frågor eller vill ha en mer ingående beskrivning så lämna ett meddelande, då löser jag det!
If you have any questions or want a more detailed explanation, just leave a comment!


Glada hälsningar,
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar