28 mars 2016

Roliga kort

Hej!

Idag tänkte jag visa två kort med Gummiapans lite skämtsamma texter. Kul! (Tycker jag i alla fall :)

De första stämplarna är: "Bästa rådet för att hålla sig ung är att ljuga om sin ålder", "grattis" och "29 år - igen!!!". Jag har stämplat med en lila stämpelfärg som passade papperet. Sen har jag färglagt och klippt ut tre stycken små cupcakes som jag satt på 3D-kuddar.  Har även satt lite stickles på stjärnorna i frostingen, men det är svårt att se på bilden.

Today I'm showing you two cards with some of Gummiapan's funny sentiments. The first stamps are  "Bästa rådet för att hålla sig ung är att ljuga om sin ålder", "grattis" and "29 år - igen!!!". I used a purple ink pad that went well with the paper. Then I colored and fuzzy cut three small cupcakes with my Copics, which I then mounted on 3D-tape. I also put some stickles on the stars in the frosting, but it is difficult to see in the picture. 




Till det andra kortet använde jag stämpeln "I love you with all my butt because it's bigger than my heart". Jag klippte ut ett hjärta i en bit papper och la det som en schablon. Därefter tog jag distress ink i det hjärtformade "hålet" och stämplade sedan den svarta texten ovanpå. Om ni provar detta så värmeföna gärna det lite, för det tog lååång tid för distress inken att torka. Det röda längst bak är också vitt papper som jag färgat med samma distress ink (fired brick). 

For my second card, I used the stamp "I love you with all my butt because it's bigger than my heart". I cut out a heart shape in a piece of paper and used that as a mask and distress inked the heart shaped "hole". Then I stamped the black sentiment on top of the heart. If you do this, dry it for a while with a heating tool because it took a long time for the distress ink to dry. The red in the back is white cardstock colored with the same distress ink as the heart (fired brick). 


Tack för titten! Vi ses snart igen!

Thanks for stopping by, see you soon!

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar