21 december 2019

Julkort & tändsticksaskar

Här är två snabba och enkla julkort. På det första har jag bara stämplat den lilla trolltomten på kraftfärgad bakgrund och sedan klippt ut en god jul-tag som jag stämplade på cremefärgad cardstock, och satt dit en röd brad för lite färg.
Here are two quick and simple Christmas cards. On the first one, I stamped the small Santa on kraft colored cardstock and then cut out a tag that says Merry Christmas in Swedish, that I stamped on creme cardstock, and put a red brad on it for some color.

Bakgrunden är ett mönstrat papper från Gummiapan. Texten är embossad i vitt på svart cardstock, bannern klippte jag själv till eftersom jag inte hade någon lämplig die hemma.
The background is a patterned paper from Gummiapan. The sentiment is heat embossed in white on black cardstock and I just cut out the banner myself since I didn´t have any die that fit.

Min son ska ha lite jullov från förskolan, och pysslade varsin tändsticksask till sina pedagoger. Som bakgrund fick han välja bland olika mönstrade papper jag skurit till i rätt storlek och hjälpte honom att fästa på tändsticksaskarna. Sen hade jag en låda med lite diverse saker att dekorera med (dessa kommer inte från Gummiapan). På baksidan stämplade jag med textstämplar från Gummiapan, innan han skrev dit sitt namn.
My son gave his Kindergarten teachers a matchbox before he went on Christmas holidays. For the backgrounds I let him choose between some patterned papers that I had pre cut to the right sizes and helped him adhere to the match box. And then I had a box with various little things to decorate them with (these are not from Gummiapan). On the backside I stamped a Christmas sentiment from Gummiapan, before he wrote his name.



Stämplar/Stamps:
Textstämplarna kan ha utgått, jag hittar dem inte i shopen. Men det finns massor av andra fina här.
The sentiments I used may have been retired, since I can´t find them in the web shop. But there are lots of others here.

Gummiapans mönstrade papper hittar du här.
You can find Gummiapans patterned papers here.

//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar