21 augusti 2019

Masculine cards

Här är ett manligt kort i en svensk och en engelsk variant. Jag färglade rakborsten och rakhyveln med distress inks tillsammans med vatten och pensel. Sedan klippte jag ut dem och fäste dem på min bakgrund. Hur jag gjorde den visar jag lite längre ner i detta inlägg.
This is a masculine card, in one Swedish version and one English version. I colored the motifs with Distress Inks, water and a brush. Then I fussy cut them and adhered them to my background. Here below I´ll show you how I made that background




Här är materialet jag använde till bakgrunden - två distressdynor (det går lika bra med de stora), en sprayflaska med vatten, ett akrylblock och en bit akvarellpapper.
This is what I used for the background - two Distress Ink pads (the bigger ones work just as well), a spray bottle, an acrylic block and a piece of watercolor paper.
Jag färgar in ena sidan av akrylblocket med stämpeldynorna.
I put ink all over the acrylic block (one side of it).
Och sprayar på lite vatten - här får man prova sig fram hur man vill ha det eftersom resultatet blir olika beroende på hur mycket vatten man använder.
And then spray some water. You may want to try using different amounts of waters to see how much you need to get a result that you like)
Färgen blandas med vattnet på akrylblocket.
The ink blends with the water on the acrylic block.
Och så trycker man det mot papperet och lyfter sedan bort det och låter papperet torka.
And then press it against the paper, lift it off and let the paper dry.

Stämplar/Stamps:
Rakborste/Shaving Brush - 19080108
Rakhyvel/Razor - 19080107
Welcome to the handsome men´s club - 19080105
Välkommen till klubben för... - 19080104


//Camilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar