31 augusti 2015

Mitt pysselrum / My room

Idag visar jag mitt pysselrum.
Today I show you my room. 
Jag har tre platser att jobba på: dator, pyssel och symaskin.
I have three places to work at: Computer, scrapping and sewing.

Jag har mycket förvaringsmöjligheter, bla en Expedit/Kallax från IKEA.
I have a lot of storage, including a Expedit/Kallax from IKEA.


På hyllorna har jag tidskriftsamlare med diverse papper, mossgummi,
paperpads, dies, kuvert...
On the shelves I have magazine files with different paper, funky foam,
paper pads, dies, envelopes...



I några har jag stufftainers med mina gummistämplar.
In some I have stufftainers with my rubber stamps.





Jag har även Gummiapans papper och chipboard här.
De passar perfekt i plastfodral för EP-skivor (gamla vinylsinglar).
I also have Gummiapan's paper and chipboard here.
They fit perfect in plastic covers for EP-records (old vinyl records).




I lådorna till höger om mittenplatsen har jag detta.
In the drawers to the right of the centre place I have this.


Detta är det jag använder mest.
This is what I use the most. 


Jag väntar på lite fler stämpeldynor som jag beställt.
I am waiting for some more stamp pads that I have ordered.



Batterierna är till min kamera.
The batteries are for my camera.


I lådorna till vänster har jag detta.
In the drawers to the left I have this.


Jag gillar embossingpulver.
I like embossing powder.




Alla mina band är sorterade i zip-påsar.
All my ribbons are sorted in zip bags.


Här kommer lite närbilder på vissa saker i lådorna.
Here are some close-ups on some of the tings in the drawers.



I min Expedit/Kallax har jag kort och kuvert i lådorna.
In my Expedit/Kallax I have cards and envelopes in the drawers.


Jag behöver nog inte handla på ett tag.
I probably do not need to shop for a while.


I skåpen har jag cardstockförvaring i mappar från Panduro och
washitejp, blommor och annat jag inte använder så ofta i Krus lådor från IKEA.
In the cupboards I have card stock storage in folders from Panduro and
washi tape, flowers and other stfuf I do not use as often in Krus boxes from IKEA.


Längst ner har jag mina pärlor.
Furthest down I have my beads.


Och bara för att det är vackert.
And just because it looks nice.


Hoppas ni fick några nya tips!
I hope you got some new ideas!

/Petra

PS! Min man tyckte jag skulle skriva att jag rensat och städat ut en hel del...
PS! My husband thougt that I should write that I have cleared out and sorted out some stuff... 


9 kommentarer:

  1. Wow Petra. .....snälla säg att du har lite stökigt ibland. Du skulle svimma av skräck om du kom in i mitt rum.Jag är jätteimponerad......ska kanske städa lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är stökigt när jag håller på men däremellan ser det ut så här. Var och en måste få lov att ha sin ordning och system för att må bra :)

      Radera
  2. Oh Lord vilken ordning - och vilken massa fina grejor!
    Hos mig är det kaos just nu när jag är "mitt emellan" sommarens Björkebo och vintern hemma i Gävle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har ju blivit en del bra pysselgrejer genom åren. Har hållit på i ca 10 år nu och varit DT för några firmor under åren. Jag har fördelen att ha ett pysselrum som jag alltid kan använda.

      Radera
    2. Wow. Vad kul o många bra tips. Jag ska nog röja vidare i mitt rum. Har också ett eget pysselrum. Skönt!

      Radera
  3. Oj! Himlans vilken ordning! Jag ser inte bordsskivan på min pysselplats!
    Ska nog ta och städa och rensa lite... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det tycker jag att du ska. Men inte mer än att du är nöjd!

      Radera
  4. Har du tips eller lista på vad man kan skriva på sina tidskriftssamlare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lise-lotte, såg din fråga först idag. Jag tror inte jag förstår hur du menar, men jag har tänkt så här: Jag har printat ut lappar skrivna på dator med vad jag har i varje tidskriftsamlare, dvs dies, papper, stämplar etc.

      Radera